Re: Ukazka C++ pro děti

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Čtvrtek Duben 1 13:30:27 CEST 2021

Dne 01. 04. 21 v 13:19 Jan Waclawek napsal(a):
> [preposielam]
>

> Dobry den,
>
> Presne toto je ten problem, ktory som spomenul nedavno pri otazke zo
> strojariny... Kazdy ing. ma svoj slovnik a treba sa ho naucit pouzivat
> a rozumiet mu. Ten slovnik spaja rozne odvetvia techniky a fyziky, ked
> sa hovori stale o tom istom fyzikalnom probleme, ktory vidi kazdy ing.
> po svojom... Len v tomto pripade je to oblast programovania, ked sa
> dnes razi ina filozofia navrhu software, namiesto premennych a funkcii
> su objekty, ktore su inak povedane presne tie iste vlastnosti ako
> [...]

Ano, máte pravdu - já jsem také odkojený assemblerem pro MCS48 a přechod
C->C++ mi nejvíce usnadnilo to, že jsem si uvědomil, že původní C++ byl
jen preprocesor k C, takže každý objekt je jen shluk procedur a funkcí
(ano, některé jsou trošku speciální, volané "neviditelně") a datová
struktura a všechno tohle drží pohromadě magický ukazatel this.
Kompilátor ví, co k čemu patří a zavolá odpovídající proceduru/funkci,
které podstrčí právě ten neviditelný this ukazatel ke zbytku argumentů.
Jasně, je to zjednodušené, ale pro základní pochopení si myslím, že to
stačí.

Pavel Brychta