Re: Proudové zatížení přístrojová zdířka/svorka-banánek

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Září 30 22:17:16 CEST 2020

https://www.strykeforce.org/resources/Connector_Tests.pdf

Těch 1,5W pro XT60 při 50A bych tedy viděl jako reálnou hodnotu. Ovšem
takový výkon zejména v kombinaci s dostatečně silnými přívodními kabely
odvádějícími teplo by neměl být problém.

XT60 které jsem poznal já, měly tělo z polyamidu (nylonu) a ten při
teplotách (řekněme) okolo 100C rozhodně neměkne a nelepí. Polypropylén
či polyetylén (oblíbená hmota na různé padělky a nekvalitní typy obecně)
ale ano.

Mimochodem: polyolefiny používají i jiné docela oblíbené konektory řady
EC (EC3, EC5...), nikdy mě nezaujaly.

Na závěr: XT60 je při 50A pořád ještě dost blízko maxima. Možná by to
chtělo XT90, nebo samostatné jednopólové konektory (o kterých už jsem
psal) s větším průměrem, než ty 4 mm.

Banánky bych prostě nepoužil. Pokud to nemusí být konektor typu banánek
a zdířka (z čehož jsem od počátku vycházel), tak pochopitelně existuje
řada jiných profi konektorů na vysoké proudy.

--
Jirka