Re: Proudové zatížení přístrojová zdířka/svorka-banánek

AZE aze na seznam.cz
Úterý Září 29 23:56:04 CEST 2020

Asi mi něco uniká. To chcete tahat 50A přes 4mm2 měď? Jak dlouho?
Mě to vychází na 0.00446 Ohmu na metr, což je při 50A cca 0,22V a asi 11W. Na 1 metr. Drát bude velice topit a s teplotou se to ještě zhorší.
Z MPPT nabíječky mi vede 16mm2 Cu a ten je při 60A docela teplý...na 4mm2 Cu by se tavila izolace.
aze

From: Jan Kuba
Sent: Tuesday, September 29, 2020 11:20 PM
To: HW-news
Subject: Re: Proudové zatížení přístrojová zdířka/svorka-banánek

B) je správně, potřebuji udělat výstup ze spínaného zdroje a v podstatě nic jiného, než 2x ta přístrojová svorka se na tu škatulku nevejde.
Navíc je další haraburdí  a potencionální příslušenství  také "obanánkované"

Nechci dělat nějaké dlouhodobé pokusy, potřebuji tím protáhnout 50A. Byl tu kolega radioamatér a říkal mi, že úplně v pohodě to 50A zvládne.
Tak jsem chtěl ještě jiný názor. Jediné co dokážu měřit úbytky. Asi to zítra zkusím a někde na stole to nechám trápit těmi 50A a zkusím to mezitím  několikrát rozpojit a spojit.
Samozřejmě bez zátěže, abych to neničil obloukem. Zátěž  se bude připojovat jen  při vypnutém zdroji.
Prostou trojčlenkou mi vychází při 50A  úbytek 20mV , to je ztráta na spoji 1W. Když uvážím, že z banánku pokračuje 4mm2 licna, která to ztrátové teplo trochu bude odvádět..
Uvnitř zdroje bude také přípoj cca 15cm drátem k  svorce a navíc zdrojem prochází luft.  Ale uvidíme..

Když vidím právě příkladný XT60 ( používám v modelech )  , tak si říkám, že to také musí být OK, protože je oproti tomu babánku a zdířce mnohem menší plocha spoje a celkově je to titěrnější.

Chtěl jsem od někoho dalšího slyšet, že těch 50A je v pohodě :-)

     Bez virů. www.avast.com