[OT] 5G internet - zkusenosti

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Září 25 21:59:00 CEST 2020

To co je od Nordicu není "pravé" 5G , ale "4,5G"  :-)
Funguje to na kmitočtech 3,7GHz, existuje síť základnovek sdílených s
GSM/LTE a  servisuje jim to Cetin.
Ta síť není určená pro mobilní telefony, ale jen pro pevné terminály, které
se někdy instalují coby venkovní jednotka napevno a v malých vzdálenostech
je terminál  "indoorový" modem.
Tahle jedna BS je například u nás v Klatovech připojená  1GB linkou, takže
pokud by tam viselo 20 lidí najednou , každý má 50MBit.
Jinak to subjektivně funguje dobře, ale zatím tam nebude tolik klientů,
takže se neprojeví agregace. Funguje to  i ve větších vzdálenostech od BS,
ale padá pak rychlost. Chodí to ale i  za obzor , umí se to ohnout za kopec.
Když jsem to testoval na chalupě ( cca 6km) tak je to asi jako VDSL (
50MBit ) s tím, že je mnohem rychlejší upload.
Rychlost samozřejmě kolísala, latence trochu také.
 LTE mi jelo zhruba stejně rychle, na LTE mám na chalupě vždycky upload
rychlejší - asi proto, že není tolik vytížen.

Co se týče té distanční výuky, zkuste někde sehnat tu SIMku O2  s tarifem
100GB/300kč/měsíčně.
Já to půjčil teď známému do jedné dědiny skoro u hranic a je z toho
nadšený. ADSL mu tam šlo 2Mbit s nicotným uploade, neboť je daleko od
civilizace.
Navíc to jde vzít kamkoliv s sebou ( chalupa atd... ) to u toho Nordic
telecomu ne.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

pá 25. 9. 2020 v 20:03 odesílatel Jaroslav Buchta <