RE: Čím programovat STM32?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Září 23 22:42:26 CEST 2020

Vybral jsem si ten CubeIDE. Ale celkem jsem se zasekl. Očekával jsem, že to bude jako v NXPexpresso (obojí je Eclipse) a to včetně toho, že tam bude nějaký balík examplů, otevřu nějakej banální „blink LED“ s daným typem procesoru a tím se vyřeší správné nastavení všeho při zakládání projektu, což mi nikdy poprvé moc nešlo. Pak bych si s tím už poradil, obvykle mi stačí koukat v DS do nějakého ekvivalentu Register summary. Ale žádný balík example projektů jsem tam nenašel, ani jsem nenašel kde by se něco takového stáhlo.

Protože mám spoustu jiné práce, budu doufat, že programátor, kvůli kterému jsem projekt předělal z LPC na STM32, neumřel, ani se nezbláznil a za nějakou přiměřenou dobu se ozve a naprogramuje to:-)

PH

Od: Petr Labaj
Už jste dostal spoustu tipů který z obřích balíků si máte nainstalovat.
Ale nikdo se nezeptal jaký typ projektu to má být. A jaký typ
programátora jste Vy.

Pokud jste spíš lo-level programátor než klikač a Vašim kamarádem je
spíš datasheet než dokumentace k nějakým předvařeným knihovnám, tak Vám
stačí GCC kompilátor a nějaké jednoduché programovadlo. Třeba ten
ST-link s nahraným lepším firmware BlackMagic Probe. Editor asi už
nějaký na svém počítači máte.
Ten GCC kompilátor se ani nemusí instalovat, jen se rozbalí.
A samozřejmě neřešíte jestli je to pro STM32Fxxx nebo STM32Fyyy, protože
kompilátor je pro všechny stejný. Rozdíl bude jen v tom zdrojáku, který
podle toho datasheetu napíšete. A případně v přepínačích při překladu.

Ale samozřejmě to nemusí být cesta, který je Vám blízká. Uvádím to jen
pro doplnění možností, že i takto to jde (já to dělám jen takto).

PL