Re: Čím programovat STM32?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 21 21:47:33 CEST 2020

Už jste dostal spoustu tipů který z obřích balíků si máte nainstalovat.
Ale nikdo se nezeptal jaký typ projektu to má být. A jaký typ
programátora jste Vy.

Pokud jste spíš lo-level programátor než klikač a Vašim kamarádem je
spíš datasheet než dokumentace k nějakým předvařeným knihovnám, tak Vám
stačí GCC kompilátor a nějaké jednoduché programovadlo. Třeba ten
ST-link s nahraným lepším firmware BlackMagic Probe. Editor asi už
nějaký na svém počítači máte.
Ten GCC kompilátor se ani nemusí instalovat, jen se rozbalí.
A samozřejmě neřešíte jestli je to pro STM32Fxxx nebo STM32Fyyy, protože
kompilátor je pro všechny stejný. Rozdíl bude jen v tom zdrojáku, který
podle toho datasheetu napíšete. A případně v přepínačích při překladu.

Ale samozřejmě to nemusí být cesta, který je Vám blízká. Uvádím to jen
pro doplnění možností, že i takto to jde (já to dělám jen takto).

PL