Re: Čím programovat STM32?

peto.janis na gmail.com peto.janis na gmail.com
Středa Září 23 19:33:22 CEST 2020

Zdravím,

nedá  sa nesúhlasiť. Sám používam KEIL a keď som z času na čas nútený
použiť niečo iné (naposledy Atollic), tak silne škrípem zubami.

Svoje začiatky s open-source Eclipsoidmi som popísal tu (pozor, bolo to
v 2015, takže dnes budú problémy zasa iné!):
https://www.mikrozone.sk/pluginy/userjournals_menu/userjournals.php?blog.40
a aj na základe týchto problémov som v práci presadil KEIL + maintenance
a nelutujem.

Bezproblémový debug ako aj online náhľad/modifikácia periférnych
registrov počas ladenia je niečo, čo nemá iný IDE takto prepracovaný (v
2015 nemal, možno dnes sa IAR blíži). Help a online ticket support je
tiež rýchly.

Čo môžem KEILu vytknúť, je nutnosť používať ich packy. Je v nich
nastavenie debugu a CMSIS drivery pre daný MCU. No keďže ich nepoužívam,
PACK potrebujem len pre nastavenie debug-u.

Donedávna bol aj problém s použitím KEIL uVision IDE na viacmonitorovom
PC - raz sa čas bolo nutné nastaviť všetky okná do default. Ale po
poslednom update som tento problém už nezaregistroval.

Trošku mi chýba profiling, ktorý vyžaduje drahšiu debug sondu (Klasický
uLink2 sa u aliho dá kúpiť za 15,- USD
https://www.mikrozone.sk/pluginy/content/content.php?content.146 ) ale
to samozrejme nie je chyba Keila.

Ako som aj v článku spomenul - KEIL na komerčné využitie určite áno, na
domáce bastlenie MCUXpresso.

p.s., k STM sa nevyjadrujem, robím s NXP LPC Cortex-M0/M3 a M4

p.j.

Dňa 23. 9. 2020 o 18:55 Ing. Peter Adamec napísal(a):