Re: Kvetinovy, namodraly, okruhly zvuk s jemnymi nuancami v stredobasoch (bolo Re: Krabičky na elektroniku - rušení)

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Září 19 17:14:26 CEST 2020

Vysvětlit to neumím, ale dneska jsem se dokopal k tomu si to
nasimulovat. Šumovou analýzu jsem po hodině snažení vzdal, ořezal jsem
problém na minimum, jako zdroj šumu použil napětí sinus úměrný odmocnině
odporu, v sérii s odporem. Pokud je zdrojem šumu _jen_ ta tlumící
impedance na vstupu, pak je opravdu aktivní tlumení s velkým odporem o
více jak 6 dB lepší. Samozřejmě je nutné počítat i s impedancí zdroje
signálu, vzal jsem stejnou jako je ta tlumící. Jenže jsem počítal, že
tato impedance nešumí. Pokud bude šumět, tak je to aktivní tlumení dost
k ničemu. I když ten "materiálový" šum to trochu potlačit může. Snad...

Mrazík