Zdroj minutových impulzů pro hodiny

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Září 18 16:48:42 CEST 2020

Mám na chalupě Pragotron hodiny - jedny velké čtvercové ručkové a jedny
"digitální" klapačky.
Ubastlil jsem k tomu takové hnízdo, které dává potřebné impulzy.
Jenomže když vypadne proud, tak to samozřejmě stojí. A v poslední době to
je každý víkend o 2 hodiny pozadu :-(
Napadlo mě nějaké udělátko s procesorem, které si odměří, kolik času byl
výpadek a po najetí napájení ty hodiny popožene o tu dobu co byly mrtvé.
Než se s tím budu plácat do PICAXE, zeptám se zde, jestli někdo něco
takového nemá vymyšlené, postavené, naprogramované..
Bateriové napájení nechci, už jsem to zkoušel , ale moc mi to žere a čím
méně baterií, tím méně kurvítek.
Baterka v RTC, nebo v CLOCK osc. samozřejmě ano, ale tam mi nějaká CR123
přežije.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>