RE: Krabičky na elektroniku - rušení

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Středa Září 16 10:24:00 CEST 2020

Lineární stabilizátory se umí parádně rozkmitat. Nedávno jsem si pěkně naběhl. Měl jsem obvod s nějakým supermoderním stabilizátorem. Myslel jsem si že mu udělám pomyšlení když mu dám místo 10u tantalu keramický kond. A to jsem tomu dal. Stabilizátor kmital jak zjednaný. Ono to je napsané v DS - ale kdo čte DS u pitomého stabilizátoru že ? Tak jsem se poučil tím náročnějším způsobem - i nějaká ostuda kolem toho byla protože jsem tuto závadu hned nenašel... :-(. Takže neudělejte stejnou chybu - lineární stabilizátory kolem sebe nemají rádu LOW ESR kondy.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Wednesday, September 16, 2020 9:11 AM
To: HW-news
Subject: Re: Krabičky na elektroniku - rušení

Takže šum generoval stabilizátor napětí? Kondenzátory to
neodfiltrovaly? Nějaká ta keramika kolem.

Jednou jsem si koupil televizní anténu, takové malé síto/matraci,
šikovná, nezabírala moc místa, měla zesilovač a napáječ. Spínaný. Což
byla asi příčina, proč to chodilo tak nějak všelijak, takže jsem
nakonec napáječ zahodil a zesilovač přeškrábal a bypassoval kapkou
cínu nebo drátkem, z té destičky se použil jen symetrizační člen. Pak
už ta anténa chodila docela slušně.

Že může rušení po napájení generovat spínaný zdroj, to vím, ale aby to
dělal i lineární stabilizátor, to slyším prvně. (Teda prvně - kdysi
dávno jsem si ze zvědavosti osahával osciloskopem vstup a výstup
nějakého 78xx - bez těch 100n keramických kondů tam byl nějaký bordel.
S nimi jen rovná čára.)

P.K.

út 15. 9. 2020 v 22:09 odesílatel Vláďa Anděl