Kvetinovy, namodraly, okruhly zvuk s jemnymi nuancami v stredobasoch (bolo Re: Krabičky na elektroniku - rušení)

balu balu na k-net.fr
Středa Září 16 09:24:13 CEST 2020

Ked sa pozeram do schemy neda sa mi nespytat preco... Teraz sa nebavime
o bastleni pre radost, ale zaujima ma preco ta schema vyzera tak ako
vyzera. Co je na tom take magicke, pride mi ze zapopjenie je splacane
naozaj tak ako by niekto varil lektvar podla receptu a dolezite su
ingrediencie, nie vysledok. Na zaklad pouzi tranzistor 2SK170, pridaj
jeden audiofilny operak OPA134. Obloz 1M5 rezistormi a nechaj varit az
do zozelenania pasikov. Zalej to litrom NE5534 a finalne okorenit jednym
preciznym OP07.

Tie bloky mi nedavaju ziaden zmysel.

Na vstupe je operak postaveny z tranzistorov. FETy na vstupe, zbytok
najobycajnejsie obycajne. Okolo toho je zavedena spatna vazba na
potlacenie DC offsetu, v ktorej je pouzity specialny operak OPA134
optimalizovany na audio aplikacie s ultranizkym skreslenim. Naco ked je
to DC servo?

Aka je funkcia IC3? Je to len obycajna zaporna spatna vazba zavedena do
neinvertujuceho vstupu, takze treba pouzit invertor, alebo to ma nejak
ovplyvnovat vstupnu impedanciu? Aj ked v serii R2 1M5. Som zmateny...

V audio ceste su zaradene obycajne najlacnejsie NE5534, to snad ani
nemoze byt high end audio. A znova, aby sa kompenzoval DC pouzijeme
najdrahsi precizny operak OP07.

Ja tomu naozaj nerozumiem. Preco?

b.