Re: Venkovní zásuvky

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Září 11 08:34:36 CEST 2020

Ak to ma byt do _tazkych_ podmienok, tak by som isiel priemyselnym
standardov a nelikvidoval by som vyrobcom uvadzane IP navrtanymi dierami.
To, co plati v antennej technike ( diera naspodku je najlepsie tesnenie ->
umiestnenie na streche, kde je vlhkost nad 90% radovo niekolko hodin do
roka ),
neplati nad vodnou hladinou ( bazeny, pracovne, studne, ... - tam je
vllkost menej ako 90 % niekolko hodin do roka.)
Ziadna :vonkajsia: zasuvka nie je stavana na 99% casu pri 99% vlhkosti.
Vonkajsia zasuvka je stavanana to, ze do nej nenaprsi, ani ked prsi s
vetrom, alebo nenaprska od okolitych predmetov, alebo podlahy.

Pozrite zasuvky a zastrcky IEC309  ( EN 60309 ) - teda "standardne
miesackove"
na 230 V ( Modre ), 16A, 2P+E, 6h (= Ochranny vodic je pri pohlade na
zasuvku "dolu" - teda na 6-tej hodine ),  robia sa aj IP67 ( s bajonetmi )
nestoji to majland ( zasuvka + zastrcka okolo 12 Eur )

Zasuvka na stenu je sikma, ak je praznda, je na nu bajonetovy kryt, ktory
tesni vnutro.
Ak je zapojena spravna vidlica ( rovnake IP 67 ), tak je tiez s tesnenim a
bajonetom.
Vlhkost sa tam teda dostane len pri zapinani a vypinani ( sumarne rocne
kolko ? do 5 min ? )

Kupitelne vo vasom najblizsom velkoobchode s elektromaterialom. Mozno
nebudu mat na sklade, lebo 16A sa malo predava, ale vedia objednat.
Skladom budu 32A, lebo tie sa pouzivaju na napajanie rackov v IT a na
nabijanie vysokozdviznych elektrovozikov.

Ak mate blizko predajnu privesnych vozikov za auto, skuste aj tam, obycajne
maju 16A, lebo sa to hojne pouziva na pripojenie karavanu na siet v kempe.
Mozno nebudu mat IP67, len IP44

Ak chcete vnutri zasuvky znizit vlhkost, tak tam dajte sacok silikagelu.

Podla mna je zdroj problemu neodvetrana studna, takze by som riesil zdroj
problemu, nie nasledky okolo ( skondenzovana voda v zasuvke )

Dodo

pi 11. 9. 2020 o 7:53 mcmlxxx <mcmlxxx na hantec.cz> napísal(a):