Re: ARMové multimedia krabièky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Září 8 20:20:18 CEST 2020

Dne 8.9.2020 v 17:49 David Obdrzalek napsal(a):
> Proč vlastně v LibreELEC+KODI browser není?

No to by mě taky docela zajímalo. Jinak je to bezva minimalistická
distribuce,
ale ten browser tam teda mohl být.

> Jak se pak volí, co nabootuje? Když bych chtěl střídat víc systémů,
> aby to
> neznamenalo nejdřív zapínat PC a něco někde konfigurovat...
> Tam je něco na principu boot menu, kde si člověk vybere co je na serveru pro tuhle
> MAC dostupné?
>
> Jako neznalému uživateli by se mi asi nejkomfortnější zdálo mít na krabičce několik
> tlačitek, které by každé tu krabičku z vypnutého stavu zaplo do jiné image. Teda
> ještě lepší by to bylo přímo dálkáčem, že :-)

Ono těch možností je víc. Dá se udělat výběr v menu hned v tom základním
zavaděči, nebo se dá udělat výběr v běžném boot manageru.
Případně to udělat ještě jinak, pokud máte přístup ke konfiguraci DHCP
serveru a/nebo bootromce na klientovi.

Já jsem se tím dřív hodně zabýval, protože jsem vyráběl ze sítě bootovaná
zařízení (nikoli jen PC ale i další HW). Takže mám vlastní DHCP server,
upravený TFTP server (ten jsem nepsal, jen upravil) atd. Měl jsem i vlastní
bootromky. Modifikaci natahovaného SW pomocí přepínačů na klientovi
jsem používal taky. Případně podle větve sítě, ve které se stroj nacházel.

Teď už se tím ale neživím, jen to používám pro své potřeby. A po pravdě
řečeno většinu toho mám napevno. Teď zrovna s tou deskou OPi by se
mi výběr firmware hodil, ale zatím na tom nemám síťové bootování
vůbec zprovozněno, takže smůla.
Ale dojde na to, to OPi se mi v průběhu práce moc zalíbilo. A jeho cena
a snadná dostupnost ještě víc.

PL