Re: Osazovačka snad už finálně

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Čtvrtek Říjen 29 12:22:01 CET 2020

zdravim,

viz třeba info zde
https://sites.google.com/site/dtrslasershop/home/diodes/6w-nubm44-445nm-laser-diode
to ze k nekterym diodam vyrobce nedava datasheet je dost otravne...

me nedavno prekvapilo ze Mouser ma za relativne snesitelnou cenu 3.5W skladem
720-PLPT9450DEA01

v.

> Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 28.10.2020 18:32
> Předmět: Re: Osazovačka snad už finálně

Myslel jsem, že o laserech něco málo vím. Ale z toho popisu tady na této
 stránce
 teda moudrý nejsem.
 Navíc je to teda poměrně drahé, jen tak na pokus. Ale možná čtením na
 nějakých
 fórech se o konkrétně tomto dá najít víc.

 Řekl bych, že platí (nebo aspoň loni platily) dvě "konstanty":
 - největší výkon na jedné modré laserové diodě je kolem (zespodu) 6W
   Pokud existují silnější lasery, může to mít asi tyto příčiny:
   -- je to děláno v NASA (nepravděpodobné)
   -- je to děláno jako diodové pole (to se skutečně dělá, ale to člověk
 asi jen tak nezaplatí)
   -- jsou to Čínské watty (velmi pravděpodobné)
 - účinnost modré laserové diody je někdo kolem 25%
   Takže případný podvod se dá celkem snadno odhadnout už jen podle zdroje.

 PL