RE: Elektrocentrála

Róbert Šuška suska.roobert na gmail.com
Čtvrtek Říjen 29 10:39:31 CET 2020

Áno, centrála slúži ako záloha. A v tomto období je to o to horšie, lebo elektrikáry menia stĺpy VN na dosť dlhej trase a v podstate každý deň je dedina od rána bez elektriky. A takto to bude pokračovať ešte pár týždňov.
Ďakujem týmto všetkým za nápady. Skúsili sme to s motorom na prázdno, no nepomohlo to, možno nemáme ten správny motor... Uznávam, je to za hranicou výkonu tej centrály, toho čo po nej chceme. Skúsime ju predať a kúpiť výkonnejšiu.
Nemal by prosím niekto typ na mašinu čo by s týmto nemala problém a nestála ako nové auto? 😊 Napr. tento stroj:
https://www.segu.cz/Elektrocentrala-Tagred-TA3000GH-3000W-d3857.htm
Otázka ale je, čo sa stane, keď sa čistou náhodou stane, že sa v jednom okamžiku zapne mraziak a rodičia si budú variť kávu?... 😊
Robo

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Thursday, October 29, 2020 10:11 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Elektrocentrála

Když v autě při rozjezdu prudce pustíte spojku, motor chcípne. Nemá v
tu chvíli výkon, aby se stojícím autem pohnul, od toho je tam spojka,
kterou necháte prokluzovat, dokud se otáčky motoru nesrovnají s
otáčkami kol = pohybem auta.

Když centrála běží na volnoběh a pak sepne topení v kávovaru, musí
dodat výkon z 0 na 1500W, tak to ten motor nedá, stejně jako to auto.
Kdyby tam byl nějaký soft-start, třeba by to ustála.

Když máte jakýkoliv zdroj, ze kterého chcete brát maximum výkonu,
bývají problémy. Použil jsem dva spínané zdroje na napájení 12V
halogenek na zrcadle v koupelně, jeden měl vyšší výkon, dává to úplně
v pohodě, druhý je na hraně, ale protože ta žárovka má za studena
nižší odpor, několikrát blikne (jak zareaguje ochrana ve zdroji),
přitom se postupně ohřeje a zdroj naskočí. Takhle to chodí pár měsíců,
tak jsem neměl důvod to vylepšovat.

Vyměnil bych centrálu, třeba se to podaří nějak vyřešit, ale na jak
dlouho? Třeba se změní počasí a začne to znova zlobit. Jak je něco na
hraně, nemáte žádnou jistotu, není to spolehlivé. Počítám, že centrála
slouží jako záloha, když vypadne proud.

P.K.