Re: Elektrocentrála

Josef Zeman jozem na volny.cz
Středa Říjen 28 10:16:31 CET 2020

Dobrý den

Rozběhové špičky a skokové změny odběru. Motor má při rozběhu cca desetinásobek jmenovitého odběru. Ten kávovar může mít klidně 1až 2 kW. Ten samý problém jsem měl v jiném měřítku. Dieselgenerátor 130 kVA a klimatizační jednotky s motorkompresory kolem 10 kW. Při rozběhu regulátor generátoru zašlápl plyn do podlahy. Napětí bylo dost zajímavé. Při příchodu proudové špičky kleslo zhruba o 60 V. Regulátor stroje přidal, ale špička zatím odezněla, takže napětí stouplo asi 60 V nad nominál. Stroje provozuju tak na 50 % zátěže, aby byla rezerva. Stroj, který z nuly zatížím na sto procent buď automatika odstaví nebo se budou dít zajímavé věci s napětím a kmitočtem. Na krátkém kabelu je rozběhová špička zřejmě kratší a stroj se nestihne zbrzdit do zastavení. Impedance dlouhého kabelu proud omezí, ale špička se prodlouží a stroj stihne ubrzdit. Žádná automatika točivého stroje, který má nějakou setrvačnost tohle neustojí. Z principu to nejde. Popotáhnout její časovou konstantu, kašlat na napětí a doufat, že to spotřebiče přežijí....

Zeman

--
Odesláno aplikací K-9 Mail ze systému Android. Omluvte prosím moji stručnost.