Re: OT: Jaké PMR?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Říjen 26 12:01:34 CET 2020

Jo, tak mě nějaké filtry najděte :
https://www.allaboutcircuits.com/uploads/articles/BaofengSchematic_Large.jpg
L19-L21 + bižu okolo a L27 až L30 +  smetí okolo je jen dolní propust,
která má za úkol odfiltrovat harmonické z PA  koncového stupně.
Za tou propustí jsou rovnou připojené předzesilovače s Q10 a Q11 . Ano za
nimi je jakýsi náznak LC obvodu - opět je to dolní propust a širokopásmový
filtr VHF/UHF  - prochází tím celé pásmo, nic se neladí,
žádná preselekce.  A to je vše. Krásně odfláknuté, jen aby to bylo levné....
  A šup s tím rovnou do RDA1846 - což je IO, který zpracovává vf signál až
po nf. Opět bez filtru, to rádio není superhet, ale SDR technologie, filtry
jsou "číslicové" .
Jediná ( kanálová) selektivita je jen v tomto obvodu daná výpočetním
algoritmem ....  Do obvodu jde celé pásmo VHF a UHF naplno, žádná
preselekce.
Zkuste si to dát na stůl, naladit nějaký provoz a generem tam poslat do
antény - 30dBm  třeba 25MHz od užitečného signálu.
Umře to, přestane to poslouchat.  Takže pokud někde v blízkosti toho rádia
jede třeba nějaký Sazka terminál, tak je to nepoužitelné.
K čemu je ta úžasná citlivost, když je to neodolné....?
Samozřejmě někde na venkově, v místě malého elmag. smogu to fungovat bude a
taky funguje.

Takto: https://ok1mhk.blogspot.com/2019/04/
vypadá pořádně udělaný vstup - laděný dvěmi propustmi v závislosti na
kmitočtu a za touto selektivitou je odolný diodový směšovač.