teplotní čidla ve vrtu

Sobota Říjen 24 22:06:56 CEST 2020

U přítelkyně jsme si nechali udělat 114 m hluboký vrt k tepelnému
čerpadlu. No a protože jsem byl zvědavý, k těm hadicím jsem si přidal
kabílky s teplotními čidly. Jsou v 1, 30, 70 a 113 m. Dělal jsem všechno
dvakrát, protože jak se to zalilo těsnící hmotou, už nemám šanci na tom
něco opravit. Vrtaři, když to tam spouštěli, iniciativně to cca po 30 m
páskovali k trubce, protože ten kabel se jim při spouštění už zdál nějak
těžký.

Jeden kabel je kompletně PVC
https://www.tme.eu/cz/details/bitner-tn0004/vicezilove-kabely-nestinene/bitner/tn0004/

druhý je UTP - tedy dráty v izolaci PE a přes to PVC hadička. Teplotní
čidla (analogová, LM335 v TO92) jsou zapatlaná v silikonu Plast2000 a ve
smrštivých bužírkách, v kabelu s PVC izolaci je v místech čidel pro
utěsnění nakapané lepidlo na PVC. I tak si nedělám iluze a předpokládám,
že kabely budou plné vody. Voda je v 37m, takže dole je tlak cca 7 barů.

Takže vrchní obal kabelu jako by nebyl a funguje tam jen izolace na
drátech. Zatím jsem se spokojil s tím, že na tom PVC kabelu čidla chodí
(na druhém jsem při protahování trubkou ustřihnul konektor) a časem asi
začnu měřit odpor mezi vodiči. Co vím od korozářů, kteří dělají katodové
ochrany na potrubí, poplastovaná trubka (10 mm vrstva PE) o délce
několika km má odpor proti zemi klidně i v desítkách Ohmů a je to řádově
víc, než stará trubka izolovaná asfaltem. Tak jsem zvědavý, který kabel
na tom časem bude líp, jestli PE nebo PVC. A jak dlouho budou čidla chodit.

Jo a k vlastnímu měření - jsou tam 3,5 místné měřáčky +-200 mV, rozsah
+-20 st.C s rozlišením 0,01 st. Teploty vypadají tak, jak by podle všeho
měly. Nahoře 12,5 st, 30m 9 st, 70m 10 st a 113m 11 st.

Anděl