dvbt2

Josef Zeman jozem na volny.cz
Úterý Říjen 20 23:11:45 CEST 2020

Dobrý den

Podle třetího obrázku krásně vidím konec pásma toho vestavěného
zesilovače s filtrem. Opravdu začíná padat s koncem televizního pásma a
LTE na 800 MHz je v potlačené oblasti. Jen by mne zajímala
charakteristika toho filtru. Buď u Vás musí být "strašná pára" LTE, nebo
útlum mimo pásmo propustnosti nic moc. A to k tomu přispívá pokles
zisku zesilovače samotného. Tedy pokud tam není brouk do jednotek
GHz. Třeba broučky od Minicircuits mám moc rád. Do 2 GHz vyrovnaný zisk
i rozumná fázová charakteristika. Vstupní i výstupní impedance 50
ohmů. Měl jsem v ruce pár samostatných filtrů ke změření, když jsme je
vybírali. Pro porovnání zkusím jako přílohu jeden z náměrů. Dávaly se
na terciál tam, kde byly problémy s LTE. Je to váleček s F konektory.
Na 800 MHz pokles asi 35 dB a výš přes 45 dB. Takového něco bych si tam
představoval. Intermodulace ve spektru stejně zůstaly a není divu,
jestli je tam tolik LTE. Asi dvacet dB nad užitečným signálem za filtrem
je opravdu hodně. Jedině. že by se to nakmitávalo na kabel.
Podle prvního obrázku odhaduji, že teď zřejmě chytáte Jedlovou horu na
kanálech 31, 33 a 38. Do toho na kanálech 34 a 36 asi to Německo.
Spektrum odpovídá tomu, že příjem je v pořádku. Šumové pozadí čisté a
balíky bez větších propadů. Tím téčkem jste zhoršil přizpůsobení. Spíš
než pokles úrovně se mohou projevit stojáky na vedení. Záleží, jak se
potká délka vedení s vlnovou délkou. Tady zřejmě šikovně. To na spektru
neuvidíme. Tedy záleží na hodně faktorech nastavení. Pak se vyloupnou
ty selektivní propady. Ono to přizpůsobení zřejmě nebude tak jako tak
nic moc, když útlum patnácti metrů kabelu pomohl. Zatlumil odrazy. To
napovídá, že původní kabel funguje jako anténa. Má pár metrů, ale jestli
je konci mizerný konektor, tak pro příjem LTE úplně stačí. Obecně se
vyhýbám kratičkým cancourům kabelu. A to používám výhradně lisovací
konektory. A kritické kousky kabelu si po zalisování konektorů
"písknu". Než si rozvlnit spektrum v celém městě ....
Kouknul bych na konektory. Jestli za to nemohou, tak jedině lepší filtr
LTE.

Zeman