dvbt2

Josef Zeman jozem na volny.cz
Čtvrtek Říjen 15 19:57:58 CEST 2020

Dobrý den

Nějaké parametry by nebyly? Lokalita, zisk nebo alespoň typ antény
samotné a zisk toho zesilovače? Byť v údolí, ale 30 km od nějakého z
vysílačů (ne vykrývače s výkonem pár wattů) je zesilovač za nějakou
normální anténou nesmysl. Odhaduji, že se změnami příjmových podmínek
trochu kolísá signál a zesilovač se při vyšším signálu přebuzuje nebo
až rozkmitává. Útlumák až za ním samozřejmě nepomůže. Nezkoušel jste
zesilovač vyřadit? Pokud je to "náhražková" anténa z rodu těch
zázračných a za ní zesilovač se ziskem v desítkách decibel, tak tomu
asi nic nepomůže. Nějaká normální YAGI, matrace nebo rybí kost se s
velkou pravděpodobností obejde bez zesilovače. Raději mít ukazatel
signálu na 40% a kvalitu blízko 100%. Settopboxy mají citlivost většinou
velmi dobrou ale odolnost proti přebuzení nic moc. Jeho přebuzení by ale
vyléčil ten pokus s útlumákem. Díky slušné citlivosti by zřejmě bez
zesilovače hrál lépe, když teď má signál 100%. Ideální by bylo
samozřejmě změřit. To je jistota. Ale odhadem to vidím takhle. Pokud je
zesilovač přímo integrovaný do antény, tak zkusit odsměrovat a tím
úroveň signálu snížit (pozor na odrazy). S rotátorem je hraní s tím
pohoda. Laicky se lze orientovat podle bargrafů signál a kvalita na
settopboxu. Samozřejmě do toho může mlátit nějaký rušivý signál. Nevím,
jak je to údolí zastavěné.

Zeman