Re: Mobilní operátor - detekce typu telefonu

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Říjen 14 22:50:01 CEST 2020

Ještě k tomu IMEI... S Alešem Filipem odtud z konve jsme se právě  tím
Alcatelem OTE db cca pred 20 lety zabývali...unlock, servisní mod atd..
On měl vůbec k Alcatelům pěkné stránky...

Vozilo se Alcately sem k nám ze SRN v levných předplacených sadách,
telefony byly blokované jen na toho operátora v sadě.
A v CZ se to odblokovávalo a posílalo dál uživatelům.
A protože se to dělo ve velkém, původní operátor v SRN od něhož sady
pocházely se nějak dohodl s našimi operátory a začal ty telefony dle IMEI
blokovat.
Takže spousty těch telefonů přestalo jít, dostaly se na tzv. blasklist.
To šlo samozřejmě obejít přehrátím toho IMEI na jiné, ale dostala se
tenkrát ke mě zpráva, že to někdo napadnul,  a museli toho nechat.
Takže telefony, které v síti nefungovaly zase začaly fungovat.
A tenkrát šla s těmito telefony ještě další vychytávka. U předplacených
karet nebyl v počátcích kredit vedený u operátora ale odečítal se opravdu
přímo z karty.
A nějaká chytrá hlava přišla na to, jak z klávesnice  během hovoru
komunikaci s kartou uspat, takže se kredit neodečítal.
Uměl to ještě tuším nějaký Ericsson, vzpomínám jak tenkrát šla hláška
"můžeš volat jak dlouho chceš, telefon spí"  :-)
U toho Ericssona ten režim byl opravdu takový, že nesvítil ani display ,
jen to mluvilo....
No a pak operátoři zavedli účtování na předplacenkách online.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>