Ledka z uv na nehty

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Říjen 14 11:54:28 CEST 2020

Zdravím konféru.
Přišla mi, (přesněji dcerce) z ali UVa lampa na vytvrzování nehtů. A zaujaly mně led diody, které jsou tam použité. Vím že si tu lidé kupovali UV ledky do osvitky na DPS, tak jestli tam třeba nejsou podobné ledky?
Na ledce je zhruba 3.5V 100mA.
Čip ledky je zastříknut v silikonu, (pružný) který tvoří čočku.
V silikonu je nějaký žlutý pigment, asi luminofor, ale ve srovnání s bílými ledkami je ho jenom málo. Jsou tam jako by rozptýlená žlutá zrna. Může se tedy jednat u UVA ledku s jemně posíleným vyzařováním ve viditelném spektru?
A poslední zjištění, v ledce jsou 2 čipy, malý a velký. Svítí oba, nějak přiměřeně ke svému rozměru.
Co to je za kuriozní ledku?
Lubor