Lidl noktovizor

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Středa Říjen 14 08:58:08 CEST 2020

Dobrý den,

neplést noktovizor, tedy zařízení zesilující světlo, s termokamerou, tedy
kamerou které nekouká ve viditelném ale v tepelném spektru. Noktovizory jsou
buďto s tím přisvícením, které je v infra spektru těsně vedle viditelného
světla (dřív filtry na halogenových reflektorech, dnes LED), nebo jenom
zesilovače světla, kterým potom stačí třeba světlo hvězd, aby se dalo
"normálně" fungovat a třeba řídit auto (pro vojáky) po tmě. Ideální je
samozřejmě kombinace obou, ale mám nepříjemný dojem, že optika pro
termokamery s dlouhou ohniskovou vzdáleností, je stále v podobném režimu
jako zbraně, a to nejenom cenově, ale spíš regulací dostupnosti.

To co popisujete vypadá na citlivé CCD, monochromatické, bez filtru pro
infra spektrum.

Docela zábavné s infra focením je, jak se často liší barva v normálním
světle od "barvy" v infra spektru - dvě normálně barevně stejné věci, mohou
být v infra úplně jiné - vyzkoušeno na dvou hnědých plyšových medvědech - v
infra byl jeden "skoro černý" a druhý "skoro bílý".

Tomáš OK2MTM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Fanda Kopriva
Sent: Tuesday, October 13, 2020 11:01 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Lidl noktovizor

dobry den

koupil jsem ho odpoledne na hrani a po setmeni obesel kopec.

Za tmy bez prisvetleni vidi jenom zhavy uhliky v ohni jinak nic.

Aby bylo neco videt, musi se zapnout prisvetleni - ma 8 stupnu.

Je tam az dvojnasobny zoom (asi digitalni -ovlada se tlacitkem).

Sel jsem okolo byku a v lese byly lane.Vsimnete si jich podle sviticich oci
z prisvetleni.

Kdyz se na ne potom zamerite ,tak je uvidite.Jinak si jich moc nevsimnete -
jedine podle pohybu.

Do noktovizoru jsem nikdy nekoukal ,ale myslim si ,ze by mely vyniknout sami
vyssi teplotou

a to tady neni.Dosah je na plne prisvetleni odhadem asi 100m ,ale zase se
Vam z blizka odrazi

prisvetleni na vetvickach a v trave a rusi to.

Videl bych to jako kameru s odstranenym infra filtrem plus infra svetlo.

To je videt na predni strane, jak rude zhne.

Zaver zatim zadny nemam.Obcas se neco deje na zahrade nebo v okoli - asi
kuna -

tak to mozna bude uzitecny.Ale asi by byla lepsi fotopast.

Fanda