Re: OT: motor sekačky

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Pondělí Říjen 12 17:29:42 CEST 2020

Kdysi jsem se natrápil s 2T motorem na takovém kombinovaném stroji
(kroviňák/strunovka, plotosřih, řetězovka, vše s prodlužovací tyčí). Byl
vcelku problém to nastartovat a po chvíli provozu, co se to pořádně
zahřálo, to v podstatě nešlo nahodit. Když jsem vytáhl svíčku, jiskru
házela, když jsem ji očistit a vrátil zpět, nějak se to podařilo
nahodit, ale bylo to peklo. Bylo to úplně nové, ale poměrně levné (4tis.
Kč), tak jsem to už bral jako vlastnost. Kolem fajfky byl takový gumový
lem. Napadlo mě jej obrátit, aby nebyl blízko motoru a od té doby motor
jede naprosto spolehlivě. Když je hodně studený, chvíli to trvá, ale
jakmile se zahřeje, chytá na drc. Ta guma na fajce byla tak vodivá, že
když jsem na sebe motor párkrát svíčkou nahnul (v režimu plotostřihu),
dostal jsem pěknou dávku. Nakonec jsem to omotal samosvařitelnou gumovou
páskou je klid. Chápal bych to ještě u staré zašpiněné fajfky, ale u
zcela nového stroje bych to vůbec nečekal.

EH