Mikrokrokování hodin ( Re: Zdroj minutových impulzů pro hodiny)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Říjen 11 16:22:41 CEST 2020

Ještě se  vrátím k hodinám - zdroj minutových impulsů mi už chodí a protože
jsem měl hodiny dvoje, postavil jsem to rovnou 2x.
S tím, že to půjde ve druhé verzi do chodby domů. Jenomže te rachot při
každé minutě je takový, že mi s tím vyhnali.
Na chalupě venku si toho nikdo ani nevšimne, ale doma je to prostě rušivé.
Když jsem procházel http://www.fucik.name/hw/hodiny/hodiny.php  (
mimochodem moc pěkně zpracované - ( pozn. na obr. 17 chybí do bází odpory
))
napadlo mě, že by ten motor hodin šel řídit mikrokrokováním. Nezkoušel to
někdo?
Představa je taková, že by ten impuls postupně najížděl do maxima a pak zas
klesal do záporné polarity.  Nemám tu teď ty hodiny k dispozici, takže to
nemohu vyzkoušet.
Ale mohlo by to fungovat ne?  Pak by to bylo krásně tiché. Nebo je to
blbost?

JaKub

Bez
virů. www.avast.com