Re[2]: Výroba vysokoohmového sluchátka

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pátek Říjen 9 19:47:41 CEST 2020

Ani já si nemyslím, že je to za hranou. Dnešní děti a bohužel i jejich rodiče nemají ani potuchy, jak věci doopravdy fungují. Tohle je krásný příklad toho, jak to napravit. Zmiňovaného Šolima bych jen převedl do dnešní podoby. Krabička od kalafuny Elchemco, cívka z relátka, namátkou RP210 nebo LUNka, ta na 60V vyhoví zadání. Magnetický obvod, pokud se budete aspoň trochu držet Šolima pojede na první dobrou. Pokusy můžete doplnit rozebráním burelového článku a vyrobit i mikrofon. Rovněž Šolim. A telefon je na světě. Fandím Vám.
pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jirka (zaloha na volny.cz)
Datum: 09.10.2020 13:26
Příjemce: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Výroba vysokoohmového sluchátka

Já jsem psal "možná", ne určitě...

O co jde:

a) pokud kolega PH chce demonstrovat výrobu a funkci nějakého sluchátka,
pak je to OK - vhodně zvolený přístup umožní eliminovat řadu příp.
nedostatků (skrývajících se v detailech).

Nakonec výroba sluchátka z tehdejší krabičky od krému na boty je
popisováno i v knize "Šolim, já a tranzistory" od Zdeňka Škody, strana
60 a dál. Nebylo ale vysokoohmové ;-)

b) pokud ale má jít ve finále o krystalku a podobné účely (maloúrovňové
signály), může dojít ke zklamání, speciálně u dětí, které často
očekávají okamžitý efekt a nemají trpělivost. Důvodem toho zklamání může
být nejpravděpodobněji nedostatečná citlivost svépomocí vyrobeného
sluchátka...

Ale nechť si to posoudí PH sám.

--
Jirka