rooboticka ruka, pripadny nakup serv a krokovych motoru

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pátek Říjen 9 17:18:37 CEST 2020

Zdravim,

studenti minulý semestr rozestavěli klon "sawppy rover"u. Chtěli bychom na něj ještě přidat v rámci bakalářské práce nějakou jednoduchou robotickou ruku 4-5 stupně volnosti, max. cca 1.5 kg hmotnost. Student by se raději věnoval elektronice a firmware (MCU + drivery na motory + nějaký senzor), já zas nemám moc čas mechaniku vymýšlet (i když chuť by byla..). Nezahlédli jste prosím nějakou konstrukci, ideálně třeba první dva klouby přes zpřevodované krokové motory, další třeba přes výkonnější servo..? Nelíbí se mi moc takový ten styl s pákovým mechanismem. Myslím něco, čím se inspirovat nebo co by šlo přímo 3d tisknout, vylaserovat apod..  Použití - demonstrace, hračka pro dětské návštěvníky univerzity, takže nosnost ani přesnost není důležitá, spíše odolnost...  a nemůže to stát majlant (dají se asi koupit  hezké aktuátory, ale drahé, třeba https://innfos.com/pc/sca_en <https://innfos.com/pc/sca_en>)

Poradili byste osvědčený obchod (nebo ebay, ali prodejce) na krokové motory / serva, kde by bylo zaručené (pravděpodobné) dřívější dodání než v prosinci.? znám EU sklad hobbyking, ale nemám s tím žádnou zkušenost, když jsem objednával naposledy něco na aliexpressu co se tvářilo že půjde z polska, tak nakonec nedošlo (z číny)..

Diky
V.