Re: Zkrat adaptéru

Pátek Říjen 9 08:54:27 CEST 2020

pá 9. 10. 2020 v 8:39 odesílatel Jiri Linhart <hw.jirilinhart na gmail.com> napsal:
> Jenom dotaz k PPTC
>
> 1. Kolikrát je vratná ta pojistka, protože první co budou děti dělat bez dozoru i s dozorem je to zkoušet jestli to vypne ve zkratu (vím co jsme dělali v ládí).

Teoreticky nekonečně-krát, prostě se ohřeje a omezí proud. Koupil jsem
kdysi RC autíčko asi za 400 a první tunning bylo vyhodit tu vratnou
pojistku, protože vybavovala jen za provozu, chvíli se jezdilo a pak
to přestalo jezdit a muselo si odpočinout. Bez té pojistky funguje
dodnes. (Taky jsem tam zabudoval články ze starého mobilu a primitivní
nabíjení s LM317, opět, funguje dodnes.)

> 2. Nevím jak rychlo zareaguje tato pojistka oproti tavné, ale máme problém s měřákama v proudovém rozsahu. Hodně dětí nechá přepnutý do měření proudu a dá měřák na napětí. Spálí se tavná pojistka to je dobře, ale nechce se mě ji pořád měnit. Šlo by k 800mA pojistce dát PPTC třeba na 500mA a tím ochránit tavnou pojistku v měřáku i za cenu zmenšení měřeného rozsahu?

Ta trubičková v měřáku je rychlá, takže podle zákona schválnosti vám
shoří dřív než zareaguje ten polyswitch.

P.K.