Re: OT: nedělní matematické okénko

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Středa Říjen 7 09:16:04 CEST 2020


No a pak řada takovýchto maturantů jde na vysoké školy. Na technikách se
dnes v prvních ročnících zavádí jako předmět matematika, která má doplnit
studentům učivo středních škol, aby mohli  sledovat výklad předmětů, kde to
bez základů matematiky vůbec nejde.


Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW


<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez
virů. www.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

st 7. 10. 2020 v 8:29 odesílatel Šerých Jakub <Serych na panska.cz> napsal:

> Plný souhlas, díky za to shrnutí!
> Co se týká maturity, jádro průšvihu nastalo dávno dávno před tím, než
> zavedli tu státní. Nastalo po revoluci, kdy se celkem pochopitelně a
> správně nesvobodné a těsně svázané komunistické školství rozvolnilo. Jenže
> bohužel stylem populistická cochcárna a nikoliv promyšleným a z
> ministerstev řízeným procesem.
> Takže víceleté gymnázium povolili otevřít komukoliv, kdo měl "větší garáž
> a dal do ní pár lavic". Učební obor tzv. učňák se stal sprostým slovem a
> všechny se přejmenovali na "střední odborná škola", takže rodičovská
> veřejnost má dnes rozhraní učňák/průmyslovka absolutně rozmazané. No a
> postupně se ve společnosti vybudoval názor, že kdo dnes nemá maturitu, jako
> by nežil, takže všechny ty "střední odborné školy" ji mají ve všech oborech
> jako samozřejmost ne jako bonus pro pár nejlepších.
> No a udělejte pak v dnešní rovnostářské společnosti, kde se ani nesmí
> pojmenovat barvy, aby to někoho neurazilo, dvě maturity - jednu pro úroveň
> učňů a druhou pro průmyslováky a možná ještě o kousek vyšší pro gymnazisty.
> Tak máme maturitu jednu a ta Maruška, co z ní nepochybně bude skvělá
> cukrářka, ale když bude chtít dělat dort z dvojnásobné dávky, poprosí o
> výpočet množství ingrediencí kolegyni, musí odmaturovat taky. :-(
>
> Jakub Šerých
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Stanislav Šmejkal
> Sent: Wednesday, October 7, 2020 7:22 AM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: OT: nedělní matematické okénko
>
> > No a s matikou je to pak tak, že si ji dobrovolně jako maturitní
> > předmět vybere jen malá část žáků, a to ještě spousta z nich to stejně
> > nedá. Na chytáky ale možná budou nacvičení.
>
> Toto není chyták. O příklad výše je to se závorkami. Prostě berou různé
> zápisy téhož. Kladné na druhou, záporné na druhou se závorkou, bez závorky,
> zlomky se zárovkou, bez závorky. Celá ta písemka dává smysl.
> Žák udělal dvě chyby, druhou učitelka přehlédla. To není o chytácích, to
> není o tom, zda to baví nebo ne. Prostě tu látku nepochopil. A buď ji
> nepochopil sám, pak se to musí doučit, nebo ji nepochopila půlka třídy a
> pak je to musí znovu naučit učitel/ka. Protože bez tohoto nemohou dál.
>
> Bývaly doby, kdy tuto matematiku této úrovně děti zvládaly, minimálně ty,
> které postupovaly do středních škol. Prostě se to naučily. Dneska vám na
> průchod maturitou stačí trojčlenka. Nedávno jsem si zkusil maturitní test a
> po třech minutách jsem měl dost bodů, prostě jsem si vybíral jen lehké
> příklady na trojčlenku a počítal body. Když jich byl dost, mrknul jsem na
> stopky. Osobně mám pocit, a matikáři jej potvrzují, že se na většině škol
> ztratily 4 roky výuky matematiky, protože maturitu by měly udělat průměrní
> deváťáci.
>
> Už to tu někdo psal. Matematika je založená na pár jednoduchých věcech a
> ty je nutné znát. A výuka matematiky je postupně rozvíjející. Když v
> přírodopise vynecháte látku o kapradinách, až na speciální případy vám to
> druhý rok u živočichů nebude moc chybět. Když se nenaučíte roznásobit
> závorku, můžete další matematiku pomalu zabalit. A pokud k tomu rodiče
> přistoupí jako moje nejmenovaná příbuzná (k synovi) "Já ti to spočítám,
> budeš mít dobrou známku a budeš to mít za sebou.", pak je dítě v háji,
> protože další kapitoly využívají znalostí z těch minulých. A další předměty
> - fyzika, chemie - se vezou s tím. Teď ten kluk bere v chemii oxidační
> čísla a největší problém mu dělá počítání se zápornými čísly. Chjo.
>
> Standa
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>

<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez
virů. www.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20201007/635f0fd6/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list