Re: OT: nedìlní matematické okénko

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Říjen 6 17:56:50 CEST 2020

Pánové, nevím jak vy, ale my jsme se to učili stejně.

-4^2 = -16
-5^2 = -25
(-4)^2 = 16 - musí tam být závorka

V tom s učitelkou souhlasím.

Když se pracuje ve výrazu se zápornými čísly, měly by bát ozávorkované.
Naše učitelka nesnášela toto:
4 x - 5
v ručním zápisu psáno pochopitelně s tečkou. Vždy muselo být
4 x (- 5)

U toho posledního příkladu podle mého učitelka přehlédla chybu:

4^2 / 7 = 16/7

A pak ještě jedna věc s tím unárním mínusem:

- a^2 (a + 1) (a - 1) = - a^4 - a^2

Nebo se u unárního mínusu hraje i na písmenka?

Standa