RE: OT: nedìlní matematické okénko

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Říjen 6 16:57:45 CEST 2020

Přesně tak to také chápu.

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: út, 06 říj 2020 16:50
Subject: RE: OT: nedìlní matematické okénko

Dle mého názoru je to tam blbě. Jestliže se 2 nachází nad zlomkovou čárou, je součástí výrazu v čitateli. Kdyby byla mimo, bude mocnit celý zlomek.

(přiložený obrázek je z Texu v matematickém fóru a tam přítomní pedagogové to23 berou jako správný standard)

PH

Od: Pavel Kutina

Je zajímavé, jak tu prošuměl ten příklad se zlomkem (na posledním řádku toho skenu), výsledek je pro mne naprosto logicky neuchopitelný, asi jsem v osmé třídě chyběl :)

Zápis:

4^2
----
 7

bych si přepsal jako (4^2)/7, ale ze výsledku vyplývá, že správně to má být (4/7)^2. Tušíte někdo, proč by tomu tak mělo být? Zajímavé je, že třeba TI Nspire, tedy kalkulačka na poměrně slušné technické úrovni (v podstatě už neexistuje nic lepšího), která umí počítat se zlomky, vydala jako správný výsledek těch 16/7.