RE: OT: nedìlní matematické okénko

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Říjen 6 15:18:18 CEST 2020

To je jednoduche, protoze v „klasicke” matematice plati:

- odmocnina a vodorovne lomitko funguji, jako by kolem nich byly zavorky

Nad tim je posledni pravidlo:

- radeji vice zavorek, nez nejasny zapis

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Tuesday, October 6, 2020 3:09 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: nedìlní matematické okénko

Je zajímavé, jak tu prošuměl ten příklad se zlomkem (na posledním řádku toho skenu), výsledek je pro mne naprosto logicky neuchopitelný, asi jsem v osmé třídě chyběl :)

Zápis:

4^2

----

 7

bych si přepsal jako (4^2)/7, ale ze výsledku vyplývá, že správně to má být (4/7)^2. Tušíte někdo, proč by tomu tak mělo být? Zajímavé je, že třeba TI Nspire, tedy kalkulačka na poměrně slušné technické úrovni (v podstatě už neexistuje nic lepšího), která umí počítat se zlomky, vydala jako správný výsledek těch 16/7.

Pavel Kutina