Re: Re[2]: OT: nedělní matematické okénko

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Říjen 6 09:42:52 CEST 2020

No
út 6. 10. 2020 v 8:35 odesílatel Martin Locker <locker na vosrk.cz> napsal:

> Dobré ráno,
>
> děkuji kolego, za vaše shrnutí. Už týden se odhodlávám, že také zasáhnu,
> ale vždy jsem si nakonec řekl, že nemám šťourat do vosího hnízda.
> Jen bych chtěl připomenout, že podle matematických pravidel, zápisu
> matematických výrazů v programování i zdravého rozumu, měla dotyčná paní
> učitelka pravdu.

Ano, to nikdo nepopírá, byť se tu kolem toho diskuse točila a našli se
jedinci, kteří o  správnosti pochybovali... ale myslím, že je důležité to
podání celého problému.
Ne to jen tak nastřelit do písemky a hotovo. Chtělo to se u problému
zastavit, vysvětlit to.  A ne jen tak zběžně, ale důvod proč to tak je.
Vysvětlení když tam není závorka, je to kladné NESTAČÍ....

> To, že to někomu na kalkulačce dává jiný výsledek, není žádný důkaz (když
> většinou je problém mezi židlí a klávesnicí). Právě naopak, tvrzení, že to
> říká gůgl nebo to spočítala kalkulačka ukazuje, že dotyčný o věci vůbec
> nepřemýšlí.

A proč myslíte, že je tu okolo takové "banality" taková diskuse?  Protože
o tom přemýšlíme.... Já sám jsem o tom přemýšlel a hloubal, jestli jsem
někdy něco podobného někdy řešil na ZŠ.

> A bohužel takto vychováváme novu generaci. Samozřejmě školství není
> ideální, ale daleko větší problém je ve společnosti a rodinách.

Nesouhlasím, viz dnešní školní osnovy, žádné pokusy už to tu
omílám poněkolikáté.  Syn ani dcera na fyzice na ZŠ nedělali žádné pokusy,
žádné praktické názorné pomůcky, nic.
Spalovací motor viděl syn "uvnitř"  poprvé doma, když jsme dávali dohromady
Simsona.  My měli na škole krásný model motoru v řezu, všichni si to
osahali, protočili...dodnes to mám před sebou, žiju z těch praktických
školních ukázek.
Proč už dneska ne? Prázdno!   Není to jen o přístupu žáka, rodiny, i když v
tom je jistý podíl. Školy dnes neumí učit.  Nechtějí, mají spousty
administrativy a důležitějších věcí ( integrování nepřispůsobivých  atd...
) Ve škole je 12 interaktivních tabulí - používá se půlka, některé nejdou,
další zas neumí ( nebo nechtějí ) někteří  kantoři používat.    A to bych
mohl povídat celé hodiny.  Ano někdo namítne, že my měli jen křídu a černou
tabuli a taky to šlo.

> Společnost nechce lidi, kteří budou přemýšlet (chce stádo, které bude
> nakupovat). A moderní technika typu mobil tomu ideálně nahrává. Nic se
> neučte, vše si můžete najít. A krásné tvrzení pro rozvoj školství, "naučte
> děti přemýšlet, ale nic po nich nechtějte":-( Obávám se,
> že běžné lidi, pokud je nedonutíte, tak sami od sebe se učit (přemýšlet)
> nezačnou.

Co je to termín "běžní lidé" ? Někdo kdo nezapadá do nejlepších,
nejhorších? V čem?
Já mám tu okolo sebe spoustu mladých, kteří mají koníčky zájmy, sami
studují problematiku, protože je to baví. A někteří jsou opravdu zapálení.
 Ano, kazí to ti zhejčakaní s mobilem a cigárem  v ruce, postávající za
školou co je nic nebaví. Nemůžete ale házet všechny do jednoho koše!

> S přáním pevného zdraví
> Martin Locker
>
> ---

Bez