Re: Skladování energie v indukčnosti

balu balu na k-net.fr
Pátek Říjen 2 20:57:38 CEST 2020

ale hej, funguje to dobre :-)

V toroide Atlas je ulozena energia 1.08 GJ (300 kWh, 20.5 kA, 4 T, velke
ako 10 poschodovy barak)

https://atlas.cern/discover/detector/magnet-system

v jednom sektore LHC je ulozena energia 1.29 GJ (spolu 8x1.29=11 GJ (3
MWh, 12 kA, 8.5 T)

https://lhc-machine-outreach.web.cern.ch/components/magnets.htm

co to urobi, ked sa supravodic rozhodne, ze uz ma dost sme vsetci videli :-)

Ako su tie cievky velke pre toto mnozstvo energie vidis na obrazkoch, je
k tomu dalsi barak so skvapalnovacom helia. Ak to chces extrapolovat na
GWh, alebo nebodaj TWh, neviem si to dost dobre predstavit. Hlavne co to
urobi v pripade quenchu, co je uplne normalna vec.

b.