Re: funkce zapojeni ultrazvukoveho dalkomeru z lego nxt

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Čtvrtek Říjen 1 18:12:27 CEST 2020

díky, toho rozdílu mezi zeleným a modrým jsem si nevšiml, to je zajímavé.
dálkoměr funguje už od několika cm (2-4cm)
https://ibb.co/W52B288    cíl cca 2 cm od dílkoměru
v.

> Od: "Miroslav Šinko" <sinkomiro na gmail.com>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 01.10.2020 17:40
> Předmět: Re: funkce zapojeni ultrazvukoveho dalkomeru z lego nxt

Tu dobu vidno na 1. obrazku z osciloskopu. Modre impulzy nabiehaju
 neskor voci zaciatku zelenych. Na 2. obrazku vidno, ze modre
 nezaostavaju za zaciatkom zelenych. Takze zaciatok nabehu modrych na
 1. obrazku je moment, kedy prijimac zacina akceptovat echo. Ked si
 teraz vezmem dobu od ukoncenia vysielania (zlte impulzy) po zaciatok
 modrych, je to podla dielikov cca 1ms, mozno menej. Ak dobre pocitam,
 zodpoveda to 34cm, teda 17cm vzdialenost prekazky (skor 30 a 15).
 Neviem posudit, ci je to dlho po tom, ako ma prijimat echo :) My sme
 kedysi blokovali asi ekvivalent pol metra od prekazky, ale nam stacilo
 vyhodnocovat prekazku v rozmedzi 1 az 3m od senzora.

 miro

 št 1. 10. 2020 o 17:19 Vojtěch Petrucha <petrucha na volny.cz> napísal(a):