platba kartou na internetu od 2021 bez smartfonu ? ktera banka ?

Neděle Listopad 22 21:28:12 CET 2020

Vzhledem k tomu, že dnes mnoho mobilů (nevím, jestli to není dokonce
většina) má nevyměnitelnou baterku, je jejich životnost daná a tím je
zajištěna (tedy bohužel) jejich pravidelná obměna. Kdesi jsem slyšel, že
když se vyrábí nějaký typ mobilu (s vyměnitelnou baterkou), nadělají se
náhradní baterky na sklad a ty se pak pár let prodávají. Takže myslet
si, že "nová" baterka vydrží stejně jako ta původní, je asi dost iluze.
Před rokem jsem měnil mobil, který mi odešel snad ještě v záruce, jen
jsem od něj ztratil účtenku :-( Odešel audio zesilovač, sluchátko
chraplalo (přes repráček to mluvilo dobře). Ten před tím jsem měl snad 6
let, ale už měl "vymačkaný" spodní okraj dotykového displeje. Takže i
když baterka třeba vydrží déle, životnost je omezená i jinak. Při koupi
posledního mobilu jsem byl naštvaný, že mě systém nutí chovat se
neekologicky a vyhazovat peníze :-( a až pak jsem zjišťoval, kam až se
za ty dva roky technika posunula (spolehlivost čidla na otisk prstu,
velikost paměti, kvalita foťáku, lepší systém...) a že je to vlastně dobře.
Musíte to brát z té lepší stránky... výrobci musí vyrábět, spotřebitelé
spotřebovávat  :-(

Anděl