platba kartou na internetu od 2021 bez smartfonu ? ktera banka ?

Jindroush jindroush na seznam.cz
Sobota Listopad 21 16:34:06 CET 2020

Nikdo nikoho nenuti (i kdyz by byli asi radi), aby pouzival aplikaci
bankovnictvi na mobilu.
Banky maji autorizacni aplikace oddelene - takze na PC porad muzete mit
internetbanking, na mobilu mate 2FA potvrzovaci aplikaci. Jsem si jist,
ze je to tak u moji banky (CSOB), byl bych prekvapen, kdyby to bylo
jinak. Uz dneska se prihlasuji do bankovnictvi v PC tak, ze ZNAM cislo
uctu a heslo a mam aplikaci svazanou s telefonem (MAM) a tam se
prihlasuji otiskem. A dost me sejri, ze totez nefunguje uz ted pro ty
moto platby.

SMS jako kanal je kompromitovany, at uz paranoidne, kdy jde zcela
presmerovat v ramci site (coz se da cekat spise u velkych utoku, nebo
statnich), nebo se da kompromitovat 'malware' aplikaci na mobilu, nebo
pouhou lidskou blbosti, kde ukecate nekoho, at vam tu sms preposle (da
se vygooglit, ze se stavalo).

Autorizacni aplikace na mobilu muze mit (a verim tomu, ze ma),
zabezpeceny kanal k bance, ten muze mit hlidany certifikatem, ten muze
mit napevno svazany. Vyssi uroven bezpecnosti jde jeste dosahnout
pristrojem, ktery ma implementovanou tzv. secure enclave, kde jsou
uschovany klice, ktere nelze dostat ven, dtto otisky prstu apod. Ze
secure enclave by nemely jit ty informace dostat vubec, a nejsem si
jist, zda lze na nerootovanem telefonu naborit sifrovanou komunikaci a
pozmenit ji. Jediny zpusob, ktery me napada, je modifikovat prikaz tak,
aby posilal penize na jine cislo uctu a na displeji ho prekreslovat, ale
to zni pomerne dost komplikovane (v porovnanim s temi sms).

Porad ale nevim, jakym zpusobem zabezpecuji banky to, kdyz bezi mobilni
bankovnictvi na tom samem pristroji, kterym se autorizuje. Zatim jsem to
nemusel resit a protoze mobil jako pracovni nastroj pouzivam nerad,
neresil jsem.

J.