Eagle light

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Listopad 20 13:56:45 CET 2020

ad 1) V KiCadu se "nekliká", ale mačkají se písmenka. V Eaglu jsem pracoval desítky let (byť jen v hobby režimu) a musím říct, že po cca 14 dnech v KiCadu už v něm pracuji rychleji. Už mě dokonce i přestává svádět pravoklik pro rotaci a čím dál víc si uvědomuju, že "r" je to správné řešení 😊.

ad 2) Ano, musí se asi 2x kliknout, ale zase to neotravuje znervózňujícím nápisem v žlutočerných pruzích při zavření desky "backannotation will be lost!" (nebo jak to tam přesně je).

Osobně mě překvapilo, jak rychle jsme se byl schopen přeorientovat a navíc je mi velmi příjemné to totální oddělení kreslení schématu od realizace desky (layouty součástek se přiřazují až po dokončení schématu).

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jirka
Sent: Friday, November 20, 2020 12:04 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Eagle light

Perspektivně jedoznačný souhlas s KiCadem, ale třeba pro mě osobně je stále lepší Eagle. Po těch letech je zvyk železná košile a pořád ještě mi stačí 6.6.0 (byť jsem v novém Linuxu musel doinstalovávat nějaké starší verze SSL knihoven)... Navíc jsem si před lety koupil komerční licenci na verzi Light.

Kromě toho KiCadu alespoň v mém pohledu stále chybí dvě věci:

1) menší počet kliků třeba při rozmisťování a editaci součástí (včetně funkcí pravého myšítka atd.)

2) naprosto dokonalá "real time" zejména dopředná (*.sch => *.pcb) anotace bez nutnosti dělání nějakých mezikroků.

--

Jirka