Zakaz spalovacich motoru

ajtservis info na ajtservis.cz
Čtvrtek Listopad 19 20:58:26 CET 2020


a absolutni cisla sedej ? to jako ze se prepravuje hromada zbytecnosti, 
treba i jen kvuli dotacim(v EU) je jasny. tak jen jestli sedej ty soucty 
"smradu" obecne :-) spocitat to nedem .
tomik.

Dne 19.11.2020 v 20:50 Ales Prochaska napsal(a):
> Jak pravil klasik, jděte a počítejte (2. Samuelova 24, 2). Tudíž jsem
> zkusil počítat. Vezmu velkou loď (OOCL Shenzhen, 8000 TEU, celková
> ložnost 225600 t), ta spotřebuje spotřebuje při rychlosti 24 uzlů
> (odpovídá 1066 km za den) 225 tun paliva denně, což dělá 0.21 tuny na
> kilometr. Za cestě z Šanghaje do Hamburku tak spotřebuje 4200 tun
> paliva, neboli 18 gramů na kilogram nákladu. Existuje způsob, jak
> dostat z Číny do Evropy zboží za méně než 18 gramů paliva na kilogram?
> Mně pořád vychází, že lodní doprava je naopak s náskokem
> nejekologičtější :-)
> 
> zdroje:
> transportgeography.org
> WÄRTSILÄ TECHNICAL JOURNAL 02 2010
> 
> 
> Aleš Procháska
> 
>> Zdravím,
>> Pokud to pravda, četl jsem podobné údaje na více místech, tak boj proti
>> autům se spalovacími motory je trochu mimo, ale auta je zlo, které je dobře
>> vidět:
>> Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta
>> světa.
>> https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta.A090426_191128_automoto_vok
> 
>> https://www.garaz.cz/clanek/22-milionu-vw-passat-nema-tak-velke-emise-jako-jedna-lod-20
> 
>> atd.
> 
>> Nehledě na to, že největší znečišťovatel je Čína + USA. Takže se v Evropě
>> můžeme stavět na hlavu, likvidovat auta se spalovacími motory  a nic moc se
>> globálně nestane.
> 
>> Bohužel lidstvo je rozežrané a zrovna Číňani chytají slinu. Mnoha lidem
>> chybí trocha pokory, skromnosti a selského rozumu při uvažování co si
>> koupit kam jezdit apod.
> 
>> Prostě dobře už bylo.
> 
> 
>> Libor
> 
>> čt 19. 11. 2020 v 18:46 odesílatel Petr H <trit na atlas.cz> napsal:
> 
>>> To se nedalo vydržet, povím Vám to v textu:
>>> Dne 15.11.2020 v 21:50 Standa Palas napsal(a):
>>>
>>> Dobrý den
>>>
>>> Myslím, že auta na elektřinu nejsou špatná cesta. Jestli se podaří zlevnit
>>> baterie, tak po spalovácích ani pes neštěkne. Auto kde nemusím měnit olej,
>>> nemá spojku , převodovku, výfuk, žádné filtry DPF, vodní chlazení, se mi
>>> zamlouvá. Jednoduché auto s motory přímo v nábojích kol a baterií pod
>>> podlahou. Trochu větší elektrokolo. Víc moc netřeba  Hlavně aby nám výrobci
>>> místo jednoduchých elektromobilů nenutili pojízdné strojovny s hromadou
>>> čidel na každou blbost a s trvalým monitorováním online.
>>>
>>> Vzhledem k pokusům EU lidem a výrobcům automobily znechutit ta čidla tam
>>> mít budete. To, že se zlevní baterie jste vyčetl kde? Už teď lidé umírají
>>> na otravy lithiem a jinými vzácnými kovy když jsou snižovány náklady na
>>> těžbu. A doposud žádná "revoluční" technologie nepřekročila svůj stín -
>>> rozumějte práh laboratoře, stále se čeká, až bude cestování auty se
>>> spalovacími motory tak drahé, že lidé skousnou ty astronomické sumy za
>>> elektro krámy.
>>>
>>> Vždyť vývoj aut už hezkých pár let v podstatě stagnuje. Spotřeba favorita,
>>> co jsem s ním jezdil na začátku devadesátejch let nebyla o moc vyšší než to
>>> s čím jezdím dnes. Princip auta jezdícího na sériové výbuchy směsi je už
>>> dost vousatý. Proč jsou auta na elektřinu tak drahá, nejsem schopen
>>> posoudit. Asi to bude hlavně cena baterie, nic moc jiného tam ani není.   V
>>> okamžiku kdy bude k dispozici baterie která je spolehlivá a dlouho vydrží,
>>> tak je se spalováky v osobních autech konec.
>>>
>>> Uložená energie/kg při odpovídající bezpečnosti a následně potřebná
>>> energie na rozpohybování dané hmotnosti. Fyzika Vám do toho hází vidle už
>>> teď, protože cena elektřiny to dorazí, nebo si myslíte, že až bude řekněme
>>> 20% elektromobilů a nebude elektrika pro fabriky, domácnosti, že ještě
>>> někdo bude nabízet dotovanou cenu?
>>>
>>> Co se týká vývoje spalovacích aut - diesel dotáhli tak daleko s účinnosti,
>>> že museli přidávat nezávislé topení, Octavia II gen. dokázala jezdit okolo
>>> 4l/100 km, problém byl v NO, ale zase ten si zužitkovaly rostliny místo
>>> hnojiva, nicméně zelení poblouzněnci přsvědčili nepříliš inteligentní
>>> politiky (rozumějte s vysokým EQ, nikoliv IQ) že auto které spálí 7l/100km
>>> je "ekologičtější" než auto se spotřebou 4l/100km.
>>>
>>> Jak to bude s dostupností elektřiny, to je samozřejmě otázka ale s tím, že
>>> se vyčerpají ložiska ropy mně strašili už před padesáti lety a pořád ropa
>>> teče tak si také nemyslím, že by nedostatek elektřiny byl dlouhodobý
>>> problém. každý kdo má jen trochu větší fotovoltaiku potvrdí, že půl roku v
>>> podstatě nemá kam dávat přebytky elektřiny. Pokud by byly lené baterie do
>>> aut, tak by nebyl problém mít třeba baterie dvě. Jedna by se doma nabíjela
>>> a na druhou by se jezdilo. Večer by se to prohodilo.
>>>
>>> Oh, fotovoltaika, ano v létě generuje "přebytky" v zimě je to černá díra a
>>> jako naschvál, kdy si myslíte, že bude potřeba více energie? V létě kdy je
>>> baterie v optimální teplotě, doma je příjemně teplo, nebo v zimě kdy je
>>> auto promrzlé, valivý odpor na sněhu žere baterku jak Frantovo stereo a v
>>> autě je kosa, že i ruce přimrzají k volantu, to, že je potřeba zatopit i
>>> doma a někdo v EU vymyslel, že kotle na tuhá paliva jsou fuj a tudíž jede
>>> celý barák na elektriku, navíc ty panely jsou na střeše, a kdo by je lozil
>>> odmetat? Ještě jsem zapoměl, že za poslední týden byly asi 4h slunečního
>>> svitu...
>>>
>>> Je mi jasné, že to sebou přinese spoustu problémů, možná to nakonec nebude
>>> tak růžové jak to tu popisuji ale určitě ani tak černé jak to vidíte Vy. Už
>>> dost dlouhou dobu sleduji tuhle konferenci a dost dobře si pamatuji jak
>>> sposta zdejších členů ohrnovala nos nad prvními ledkami pro osvětlení jako
>>> nad výmysly ekoteroristů. Dneska je máme skoro všichni doma a na žárovky
>>> ani výbojky si už skoro nikdo nevzpomene.
>>>
>>> První úsporky a ledky byly katastrofa, mám známého, má skoro pasivní dům,
>>> v každé místnosti má "tepelnou kouli" protože dělá příjemné světlo, dá se u
>>> ní usnout a když mávne rukou před obličejem nevidí ji čtyřikrát. Jo, ještě
>>> Vás pozdravuje moje želva, ta doufá že ta zásoba 15 a 20w tepelných koulí
>>> vydrží do konce jejího života. Byly to výmysly ekoteroristů, kdyby na
>>> žárovky napařili "ekologickou daň" tak by možná lidé postupně přešli, tím
>>> zákazem udělali více škody než užitku.
>>>
>>> Dost mne zarazila Vaše poznámka o snížení životní úrovně. To, že je to
>>> něčí cíl jste zjistil kde? Máte pro to důkazy ? Myslím, že stejně není
>>> dlouhodobě udržitelné aby část lidí létala třeba z Lodnýna do Prahy jenom
>>> na pivo, nebo několikrát ročně na dovolenou přes půl světa. To prostě
>>> příroda neunese. Můžete se rozčilovat jak chcete ale omezení zbytečného
>>> cestování znuděných turistů po světě by nebylo nikomu na škodu. Nejspíš ani
>>> těm turistům.
>>>
>>> Už jste asi procestoval velký kus světa, na pivo do Londýna si může
>>> dovolit pár lidí a ti to budou dělat dál, vy jen seberete těm méně zámožným
>>> možnost volby. Příroda to snáší docela dobře, když si vezmete, že výbuch
>>> sopky je kvantovým ekvivalentem provozu všech aut za posledních 100
>>> let(kvantovým je myšleno - přidejte nulu i několik).
>>>
>>> Pokud se jedná o elektroauta sám mám spíš obavu z opačného efektu. V
>>> současnosti je vlastní auto se spalovacím motorem pořád poměrně drahý špás.
>>> Když spočítáte náklady na pořízení, provoz, opravy atd... Auta na elektřinu
>>> mají potenciál velkého snížení pořizovacích i provozních nákladů. Pak
>>> bychom se mohli dočkat dalšího nárůstu automobilové dopravy ale to už by se
>>> asi všichni  s auty ani nevešli na silnice.
>>>
>>> Nebojte, elektřina srovná ceny (po vymizení dotací) a taková výměna
>>> baterky srovná náklady minimálně do roviny, nebo si myslíte, že se
>>> elektroauta nekazí?
>>>
>>> Je mi jasné, že mne asi označíte za ekoteroristu. Ani mi to moc nevadí.
>>> Myslím, že ani Vy ani já nejsme schopni posoudit jestli globální oteplování
>>> je nebo není hrozba. Neposoudí to ani Gréta ani Klaus. Ti ví stejný prd
>>> jako my tady. Jistotu nemá nikdo. Ale pokud naprostá většina klimatologů
>>> tvrdí, že se něco děje a že globální oteplování hrozí, tak bychom všichni
>>> měli minimálně zpozornět. Možná to oteplování ničemu moc nevadí. Ale možná
>>> ano. Tak proč radši trochu neubrat? Nebo aspoň nevydávat svoje názory a
>>> dojmy za jedinou správnou pravdu.
>>>
>>> Vidíte a určitá část zase tvrdí, že se blíží doba ledová. Na to, aby
>>> člověk zjistil, že elektroauto je je PR určitých bohužel vlivných
>>> politických skupin stačí kalkulačka (němci spočítali zátěž přírody diesel
>>> vs elektrovůz a elektro začalo získávat plusové body až asi po 160 000 km,
>>> ale říkali, že nepočítali náklady na "zelenou energii" jako recyklace
>>> větrných turbín a fw panelů, pak by se to prý klopilo okolo 230 000)
>>>
>>> Ubrat? Jako ublížit vlastním lidem, kteří způsobují cca 5% světové
>>> produkce CO2 tím, že abych docílil 4.7% jim seberu svobodu pohybu,
>>> rozhodování? Ony malé izolované skupinky se snáze ovládají, než jednotný a
>>> mobilní dav. Pokud by to politici mysleli vážně, měli by zakázat přistávat
>>> lodím jezdícím na sračky, protože jediná cesta takové lodi znečistí planetu
>>> hůře než všechna auta v Evropě za rok, a kolik jich tu přistane denně?
>>>
>>> Nejste ekoterorista, jen jste líný počítat... Nebo moc koukáte na ČT1 a
>>> CNN Prima News...
>>>
>>>
>>> S.P.
>>>
>>> Dne 15.11.2020 v 18:00 Aleš Procháska napsal(a):
>>>
>>> To je součást prosazování nové ideologie, že máme žít v chudobě a
>>> skromnosti, cestovat leda do práce a zpátky, tak na co auta? Snížení
>>> životní úrovně lidí v tomhle případě není tolerovaný vedlejší efekt, ale
>>> primární cíl.
>>>
>>> Aleš Procháska
>>>
>>>
>>> * Od: * Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz> <a2x1nptda8 na email.cz>
>>> * Komu: * HW-News <hw-list na list.hw.cz> <hw-list na list.hw.cz>
>>> * Odesláno: * 15.11.2020 11:15
>>> * Předmět: * Zakaz spalovacich motoru
>>>
>>> Zdravim,
>>> nektere zeme planuji docela brzky zakaz spalovacich motoru. Je vubec
>>> nejaka sance ze po zakazu budou mit lidi na nakup a provoz auta? Ceny
>>> jsou dnes vysoke. Druha vec je vyroba elektriny, ta bude na pridel pokud
>>> budou vsichni jezdit elektrmobilem.
>>>
>>> Chapu ze auto je spatne vuci prirode, ale proc se dela tak malo pro
>>> zlepseni verejne dopravy? Autobusy plati myto, vlaky OZE. To vse
>>> zbytecne navysuje cenu. 80 Kc za vlak/ 20 km neni normalni. (Bylo to s
>>> kolem.)
>>>
>>> Michal Gregor
>>>
>>>
>>> --
>>> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>>> https://www.avast.com/antivirus
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> Bez
>>> virů. www.avast.com
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>>> <#m_-6754364187195023468_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
> 
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 

-- 
AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Velemín

ICO:04203879
DIC:CZ04203879

email:
info na ajtservis.cz

tel.
777 584 558


Další informace o konferenci Hw-list