Zakaz spalovacich motoru

Ales Prochaska ales.prochaska na divesoft.com
Čtvrtek Listopad 19 20:50:51 CET 2020


Jak pravil klasik, jděte a počítejte (2. Samuelova 24, 2). Tudíž jsem
zkusil počítat. Vezmu velkou loď (OOCL Shenzhen, 8000 TEU, celková
ložnost 225600 t), ta spotřebuje spotřebuje při rychlosti 24 uzlů
(odpovídá 1066 km za den) 225 tun paliva denně, což dělá 0.21 tuny na
kilometr. Za cestě z Šanghaje do Hamburku tak spotřebuje 4200 tun
paliva, neboli 18 gramů na kilogram nákladu. Existuje způsob, jak
dostat z Číny do Evropy zboží za méně než 18 gramů paliva na kilogram?
Mně pořád vychází, že lodní doprava je naopak s náskokem
nejekologičtější :-)

zdroje:
transportgeography.org
WÄRTSILÄ TECHNICAL JOURNAL 02 2010


Aleš Procháska

> Zdravím,
> Pokud to pravda, četl jsem podobné údaje na více místech, tak boj proti
> autům se spalovacími motory je trochu mimo, ale auta je zlo, které je dobře
> vidět:
> Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta
> světa.
> https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta.A090426_191128_automoto_vok

> https://www.garaz.cz/clanek/22-milionu-vw-passat-nema-tak-velke-emise-jako-jedna-lod-20

> atd.

> Nehledě na to, že největší znečišťovatel je Čína + USA. Takže se v Evropě
> můžeme stavět na hlavu, likvidovat auta se spalovacími motory  a nic moc se
> globálně nestane.

> Bohužel lidstvo je rozežrané a zrovna Číňani chytají slinu. Mnoha lidem
> chybí trocha pokory, skromnosti a selského rozumu při uvažování co si
> koupit kam jezdit apod.

> Prostě dobře už bylo.


> Libor

> čt 19. 11. 2020 v 18:46 odesílatel Petr H <trit na atlas.cz> napsal:

>> To se nedalo vydržet, povím Vám to v textu:
>> Dne 15.11.2020 v 21:50 Standa Palas napsal(a):
>>
>> Dobrý den
>>
>> Myslím, že auta na elektřinu nejsou špatná cesta. Jestli se podaří zlevnit
>> baterie, tak po spalovácích ani pes neštěkne. Auto kde nemusím měnit olej,
>> nemá spojku , převodovku, výfuk, žádné filtry DPF, vodní chlazení, se mi
>> zamlouvá. Jednoduché auto s motory přímo v nábojích kol a baterií pod
>> podlahou. Trochu větší elektrokolo. Víc moc netřeba  Hlavně aby nám výrobci
>> místo jednoduchých elektromobilů nenutili pojízdné strojovny s hromadou
>> čidel na každou blbost a s trvalým monitorováním online.
>>
>> Vzhledem k pokusům EU lidem a výrobcům automobily znechutit ta čidla tam
>> mít budete. To, že se zlevní baterie jste vyčetl kde? Už teď lidé umírají
>> na otravy lithiem a jinými vzácnými kovy když jsou snižovány náklady na
>> těžbu. A doposud žádná "revoluční" technologie nepřekročila svůj stín -
>> rozumějte práh laboratoře, stále se čeká, až bude cestování auty se
>> spalovacími motory tak drahé, že lidé skousnou ty astronomické sumy za
>> elektro krámy.
>>
>> Vždyť vývoj aut už hezkých pár let v podstatě stagnuje. Spotřeba favorita,
>> co jsem s ním jezdil na začátku devadesátejch let nebyla o moc vyšší než to
>> s čím jezdím dnes. Princip auta jezdícího na sériové výbuchy směsi je už
>> dost vousatý. Proč jsou auta na elektřinu tak drahá, nejsem schopen
>> posoudit. Asi to bude hlavně cena baterie, nic moc jiného tam ani není.   V
>> okamžiku kdy bude k dispozici baterie která je spolehlivá a dlouho vydrží,
>> tak je se spalováky v osobních autech konec.
>>
>> Uložená energie/kg při odpovídající bezpečnosti a následně potřebná
>> energie na rozpohybování dané hmotnosti. Fyzika Vám do toho hází vidle už
>> teď, protože cena elektřiny to dorazí, nebo si myslíte, že až bude řekněme
>> 20% elektromobilů a nebude elektrika pro fabriky, domácnosti, že ještě
>> někdo bude nabízet dotovanou cenu?
>>
>> Co se týká vývoje spalovacích aut - diesel dotáhli tak daleko s účinnosti,
>> že museli přidávat nezávislé topení, Octavia II gen. dokázala jezdit okolo
>> 4l/100 km, problém byl v NO, ale zase ten si zužitkovaly rostliny místo
>> hnojiva, nicméně zelení poblouzněnci přsvědčili nepříliš inteligentní
>> politiky (rozumějte s vysokým EQ, nikoliv IQ) že auto které spálí 7l/100km
>> je "ekologičtější" než auto se spotřebou 4l/100km.
>>
>> Jak to bude s dostupností elektřiny, to je samozřejmě otázka ale s tím, že
>> se vyčerpají ložiska ropy mně strašili už před padesáti lety a pořád ropa
>> teče tak si také nemyslím, že by nedostatek elektřiny byl dlouhodobý
>> problém. každý kdo má jen trochu větší fotovoltaiku potvrdí, že půl roku v
>> podstatě nemá kam dávat přebytky elektřiny. Pokud by byly lené baterie do
>> aut, tak by nebyl problém mít třeba baterie dvě. Jedna by se doma nabíjela
>> a na druhou by se jezdilo. Večer by se to prohodilo.
>>
>> Oh, fotovoltaika, ano v létě generuje "přebytky" v zimě je to černá díra a
>> jako naschvál, kdy si myslíte, že bude potřeba více energie? V létě kdy je
>> baterie v optimální teplotě, doma je příjemně teplo, nebo v zimě kdy je
>> auto promrzlé, valivý odpor na sněhu žere baterku jak Frantovo stereo a v
>> autě je kosa, že i ruce přimrzají k volantu, to, že je potřeba zatopit i
>> doma a někdo v EU vymyslel, že kotle na tuhá paliva jsou fuj a tudíž jede
>> celý barák na elektriku, navíc ty panely jsou na střeše, a kdo by je lozil
>> odmetat? Ještě jsem zapoměl, že za poslední týden byly asi 4h slunečního
>> svitu...
>>
>> Je mi jasné, že to sebou přinese spoustu problémů, možná to nakonec nebude
>> tak růžové jak to tu popisuji ale určitě ani tak černé jak to vidíte Vy. Už
>> dost dlouhou dobu sleduji tuhle konferenci a dost dobře si pamatuji jak
>> sposta zdejších členů ohrnovala nos nad prvními ledkami pro osvětlení jako
>> nad výmysly ekoteroristů. Dneska je máme skoro všichni doma a na žárovky
>> ani výbojky si už skoro nikdo nevzpomene.
>>
>> První úsporky a ledky byly katastrofa, mám známého, má skoro pasivní dům,
>> v každé místnosti má "tepelnou kouli" protože dělá příjemné světlo, dá se u
>> ní usnout a když mávne rukou před obličejem nevidí ji čtyřikrát. Jo, ještě
>> Vás pozdravuje moje želva, ta doufá že ta zásoba 15 a 20w tepelných koulí
>> vydrží do konce jejího života. Byly to výmysly ekoteroristů, kdyby na
>> žárovky napařili "ekologickou daň" tak by možná lidé postupně přešli, tím
>> zákazem udělali více škody než užitku.
>>
>> Dost mne zarazila Vaše poznámka o snížení životní úrovně. To, že je to
>> něčí cíl jste zjistil kde? Máte pro to důkazy ? Myslím, že stejně není
>> dlouhodobě udržitelné aby část lidí létala třeba z Lodnýna do Prahy jenom
>> na pivo, nebo několikrát ročně na dovolenou přes půl světa. To prostě
>> příroda neunese. Můžete se rozčilovat jak chcete ale omezení zbytečného
>> cestování znuděných turistů po světě by nebylo nikomu na škodu. Nejspíš ani
>> těm turistům.
>>
>> Už jste asi procestoval velký kus světa, na pivo do Londýna si může
>> dovolit pár lidí a ti to budou dělat dál, vy jen seberete těm méně zámožným
>> možnost volby. Příroda to snáší docela dobře, když si vezmete, že výbuch
>> sopky je kvantovým ekvivalentem provozu všech aut za posledních 100
>> let(kvantovým je myšleno - přidejte nulu i několik).
>>
>> Pokud se jedná o elektroauta sám mám spíš obavu z opačného efektu. V
>> současnosti je vlastní auto se spalovacím motorem pořád poměrně drahý špás.
>> Když spočítáte náklady na pořízení, provoz, opravy atd... Auta na elektřinu
>> mají potenciál velkého snížení pořizovacích i provozních nákladů. Pak
>> bychom se mohli dočkat dalšího nárůstu automobilové dopravy ale to už by se
>> asi všichni  s auty ani nevešli na silnice.
>>
>> Nebojte, elektřina srovná ceny (po vymizení dotací) a taková výměna
>> baterky srovná náklady minimálně do roviny, nebo si myslíte, že se
>> elektroauta nekazí?
>>
>> Je mi jasné, že mne asi označíte za ekoteroristu. Ani mi to moc nevadí.
>> Myslím, že ani Vy ani já nejsme schopni posoudit jestli globální oteplování
>> je nebo není hrozba. Neposoudí to ani Gréta ani Klaus. Ti ví stejný prd
>> jako my tady. Jistotu nemá nikdo. Ale pokud naprostá většina klimatologů
>> tvrdí, že se něco děje a že globální oteplování hrozí, tak bychom všichni
>> měli minimálně zpozornět. Možná to oteplování ničemu moc nevadí. Ale možná
>> ano. Tak proč radši trochu neubrat? Nebo aspoň nevydávat svoje názory a
>> dojmy za jedinou správnou pravdu.
>>
>> Vidíte a určitá část zase tvrdí, že se blíží doba ledová. Na to, aby
>> člověk zjistil, že elektroauto je je PR určitých bohužel vlivných
>> politických skupin stačí kalkulačka (němci spočítali zátěž přírody diesel
>> vs elektrovůz a elektro začalo získávat plusové body až asi po 160 000 km,
>> ale říkali, že nepočítali náklady na "zelenou energii" jako recyklace
>> větrných turbín a fw panelů, pak by se to prý klopilo okolo 230 000)
>>
>> Ubrat? Jako ublížit vlastním lidem, kteří způsobují cca 5% světové
>> produkce CO2 tím, že abych docílil 4.7% jim seberu svobodu pohybu,
>> rozhodování? Ony malé izolované skupinky se snáze ovládají, než jednotný a
>> mobilní dav. Pokud by to politici mysleli vážně, měli by zakázat přistávat
>> lodím jezdícím na sračky, protože jediná cesta takové lodi znečistí planetu
>> hůře než všechna auta v Evropě za rok, a kolik jich tu přistane denně?
>>
>> Nejste ekoterorista, jen jste líný počítat... Nebo moc koukáte na ČT1 a
>> CNN Prima News...
>>
>>
>> S.P.
>>
>> Dne 15.11.2020 v 18:00 Aleš Procháska napsal(a):
>>
>> To je součást prosazování nové ideologie, že máme žít v chudobě a
>> skromnosti, cestovat leda do práce a zpátky, tak na co auta? Snížení
>> životní úrovně lidí v tomhle případě není tolerovaný vedlejší efekt, ale
>> primární cíl.
>>
>> Aleš Procháska
>>
>>
>> * Od: * Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz> <a2x1nptda8 na email.cz>
>> * Komu: * HW-News <hw-list na list.hw.cz> <hw-list na list.hw.cz>
>> * Odesláno: * 15.11.2020 11:15
>> * Předmět: * Zakaz spalovacich motoru
>>
>> Zdravim,
>> nektere zeme planuji docela brzky zakaz spalovacich motoru. Je vubec
>> nejaka sance ze po zakazu budou mit lidi na nakup a provoz auta? Ceny
>> jsou dnes vysoke. Druha vec je vyroba elektriny, ta bude na pridel pokud
>> budou vsichni jezdit elektrmobilem.
>>
>> Chapu ze auto je spatne vuci prirode, ale proc se dela tak malo pro
>> zlepseni verejne dopravy? Autobusy plati myto, vlaky OZE. To vse
>> zbytecne navysuje cenu. 80 Kc za vlak/ 20 km neni normalni. (Bylo to s
>> kolem.)
>>
>> Michal Gregor
>>
>>
>> --
>> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>> https://www.avast.com/antivirus
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>>
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> Bez
>> virů. www.avast.com
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>> <#m_-6754364187195023468_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>





Další informace o konferenci Hw-list