STM32MP1 ethernet RMII

Čtvrtek Listopad 19 06:35:17 CET 2020

Zdravim, pustil jsem se zvesela do vyvoje na teto platforme a neni to
uplne jednoduche...

Prekonal jsem spoustu zaludnosti, zkompilofal FSBL (TF-A) a SSBL
(u-boot), to nejak funguje a najede.

S cim ale bojuju aktualne je adaptace ethernetu na RMII s vystupem 50MHz
pro PHY a zaroven REF-CLK

Podle vseho by to melo jit, ve FSBL jsem upravil DT RCC tak, aby PLL4-P
generoval 50MHz a v u-boot postupoval podle
https://wiki.st.com/stm32mpu/wiki/Ethernet_device_tree_configuration / 3.3.3

Sice  mam hodiny PHY (LAN8720) pripojeny na PG8/AF2 a zda se, ze podle
RM to mozna musi byt na PA1/AF0 ale ani na jednom pinu se mi nedari
vyloudit tech 50MHz

Kdyz pin ETH_CLK pin nenakonfiguruju, je plovouci, kdyz jo, tak se
stahne na 0 - takze asi s jinym nastavenim nekoliduje a fyzicky pripojen je.

Netusi nekdo, kde je problem? Zdrojaky a patche jsou aktualni dle odkazu
STM, nevim, jestli na to existuji dalsi patche, problem muze byt IMHO
jen v postupu inicializace ale to se strasne spatne hleda bez debugovani.

Jeste posznamka - s tim MX konfiguratorem si delaji srandu? Kdyz tam
naklikam ethernet jak bych si predstavoval, tak v DT zustane nastaveni
rgmii a rychlosti 1000, nehlede na to, ze i jinak je DT dost odlisne
struktury proti std. balicku zdrojaku. Mozna tak pro inspiraci dobre. A
v Ubuntu 18.04 mi to navic pada jak sranky.

A jeste jsem zatim nepochopil, jak funguje pristup do registru treba RCC
z MPU vs MCU, kdyz zatim vynechame secure rezim - nejak se to prepina
nebo se v tom muzou hrabat oba? Pro stejne funkce tam maji odlisne
adresy registru...