zvláštní závada na kotli Dakon 24 -

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Listopad 18 13:10:41 CET 2020

Kotel starý cca 15 let začal minulý týden stávkovat.
Po bezprostředně po zapálení hořáku vypnul solenoid přívodu plynu a hořák
zhasne.
Tak se to opakuje cca 10x za sebou v cca 15 sec intervalech.
Poté je delší dobu pauza a zase dokola.
Servisákovi jsem volal, prý vymění elektroniku za cca 4500kč.
Tak jsem to otevřel, vyměnil nejprve VŠECHNY elyty a bylo to čím dál tím
stejné.
 Po dalším laborování a měření a  simulaci ionizačního proudu jsem zjistil,
že proud žádný není.
Vyměnil jsem kabel od elektrody a nic. Když jsem po nastartování hořáku na
elektrodu připojil velký odpor proti zemi, tak hořák jel ...

Celý problém byl v tom, že ionizační elektoda snímající proud do plamene
byla celá obalená nějakou tenkou a nevodivou struskou. To , že byla černá
bylo vidět na první pohled, ale nenapadlo by mě, že při tak malých proudech
bude taková věc na elektrodě vadit.
Jak je vidět, vadila. Stačilo elektrodu smirkovým plátnem pořádně odrbat a
snad bude zas dalších 15 let klid...
Jen kdyby někdo někdy něco podobného řešil.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>