Re: Hledač polovodičů

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Listopad 17 21:02:42 CET 2020

Princip bol v tom,  ze vyvody sucjastok a spoje fungovali ako "prijimacie
anteny" na vysielanej frekvencii a po prechode nelinearitami museli
fungovat ako "vysielacie anteny" 2hej a 3tej harmonickej, pricom vysielany
vykon harmonickych bol vyrazne nizsi. Prijimac na hlave metly musel byt
velmi citlivy a lovit signal spod urovne okoliteho sumu.

Vysoka frekvencia bola volena preto, aby sa spoje aspon trochu priblizili
vlnovym dlzkam signalu a fungovali aspon trochu ako anteny.  Vodic dlzky
napr 0.1 lambda so zavretymi oboma ocami este trochu antena. Vodic dlzky
0.0001 lambda uz ani bez oci ... Pouzivala sa elektricka zlozka. Dve
zmiesavania,  uzke filtre a synchronna detekcia sa pouzivali na to, aby
bola citlivost co najvacsia a nerozkmitalo sa to. Co najmenej sumu a co
najviac "odrusena", teda necitliva na ine signaly, len na vysielany. V
odkazoch su citlivosti -130 az -140 dB. To je 13 az 14 radov. Vysielanie v
jednotkach watt prijem v stovkach az desiatkach femtowatt.

Ked to posuniete na jednotky MHz, a este pouzijete magneticku zlozku na
antene... nedavam tomu velke sance.
3cm plosak bude "ziadna antena" na 3MHz. Princip NLJD na takych malych
frekvenciach bude asi nepouzitelny. Nedokazete dostat dostatocny vykon z
vysielaca do hladaneho zariadenia a este naspat. Mozno nejaky iny princip.

 Hladacky kovov funguju na principe rozladovania (zmena indukcnosti cievky)
blizkym vhodnym predmetom (kovom, drevom), ktory svojou permeabilitou a
umiestnenim "v blizkosti jadra cievky" meni frekvenciu rezonancneho obvodu.

Ked chcete najst aj nejake vypocty utlmov, pre predstavu, pozrite si DSRC
citacky. K DSRC je o nieco malo viac materialov na weboch. Tam sa napr.
pouziva vysielana nosna a pasivny prijimac (krabicka v aute) napr. moduluje
odraz nosnej. Daju sa prenasat data, ale na male vzdialenosti a male
mnozstva. Frekvencne ale tiez vysoko... napr. 5.8-5.9 GHz. Pouziva sa napr.
Na otvaranie ramp na firemne parkoviska bez zastavenia, ale aj v niektorych
mytnych systemoch v europe. Vysielacie vykony radovo 0.5, max jednotky
(1-2) watt. Prisne smerove anteny vo forme skrutkovnice, alebo antenne
polia v poctoch desiatok az stovak sfazovanych dipolov na plosaku.
Vyzarovaci uhol anteny menej ako 20 stupnov. Dosah niekde okolo 10 m pre
pasivne prijimace, ak je prijimac aktivny, tak aj do 30m, ale to uz nerobi
modulaciu odrazu prijimanej nosnej, ma vlastnu vysielanu modulovanu nosnu,
ktora je pri priblizeni zosynchronizovana s citackou.

Dodo
mobil

Dňa ut 17. 11. 2020, 19:25 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napísal(a):