Jedna trojfazova

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Listopad 16 22:29:19 CET 2020

Pokud jde o efektivní hodnotu proudu a činný výkon, jednoduše je úplně jedno, zda je zařízení zapojeno do Y, nebo D a zda se při výpočtu použije vzorec pro fázové, nebo sdružené napětí.

P = 230 * I *3 = 400 * I * odmocnina ze 3.

Jiná věc je, jak je to zrovna v tomto případě s těmi jalovými výkony. Na jednu stranu, je tam fázový posun mezi u,I, na druhou stranu, nějak si nedovedu představit, že by usměrňovač v jakémkoli okamžiku umožňoval obrácený směr přenosu výkonu.

Podle mě, ale můžu se mýlit, proud prochází kratší dobu a fázový posun není takový, aby proud mohl přečnívat do opačného napětí, takže to žádnej opravdovej jalovej výkon není:-)

PH

Od: balu
asi budem vyzerat ako uplny absolvent slivenskeho vzdelavacieho systemu, ale opytam sa...

Majme zariadenie, napriklad power converter, ktory do zataze dodava nejaky konstantny vykon, povedzme 100kW. Je napajany z trojfazovej siete 3x230/400V.

Ako vypocitame prud v kazdej faze? Ja som zobral vykon, vydelil tromi a nasledne vydelil 230V. Na to prisla otazka, ze predsa zalezi ci je menic pripojeny do hviezdy, ale trojuholnika.

Je tato otazka v pripade konstantneho odberu vobec relevantna? Ako sa sprava zataz s usmernovacom a jednosmernym medziobvodom. Je to trojuholnik? Ma sa pouzit zdruzene napatie na vypocet vykonu?