Zakaz spalovacich motoru

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Listopad 16 12:23:47 CET 2020


https://www.novinky.cz/domaci/clanek/sdilene-kolobezky-lide-likviduji-ve-velkem-problem-se-nevyhyba-ani-praze-40298774 
atd.

A vůbec mě to nepřekvapuje, absence vlastnictví a souvisejících vztahů 
je zhoubná.

--
Jirka

Dne 16.11.2020 v 12:17 Pavel Hudecek napsal(a):
> No to je trochu rozdíl:-)
> 
> Tím moderním způsobem, kdy sdílení je zkráceným názvem pro krátkodobý 
> pronájem, to v podstatě funguje už dnes. Kola, koloběžky, auta.
> 
> Jeden známej, v rodině mají o něco víc aut než dospělých členů, přesto 
> nezřídka používá sdílená.
> 
> PH
> 
> *Od: *Turbyho <mailto:turbyho na gmail.com>
> 
> sdileni je utopie. tu uz nikdo nepamatuje jak to se sdilenymi statky 
> dopadlo pred 30 lety? ale vzhledem k prosazovani socializmu v zapadnim 
> svete je dost pravdepodobne, ze nam to sdileni bude tak jako tak narizeno.
> 
> nemam sebemensi poneti v cem je budoucnost. jsem si ale jisty, ze 
> nasilne a politicky protlacovane "technologie" spojene s okradanim lidi 
> ve jmenu "dobra" se nam vsem jeste vymsti.
> 
> 
> 
>     16. 11. 2020 v 10:04, Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>:
> 
>     K tomu vodíku bych byl skeptickej, myslím, že v autech bude asi jako
>     jaderná fúze v energetice:-)
> 
>     Je s ním spousta potíží, podle Muska se dokonce nehodí ani do
>     kosmických technologií:-)
> 
>     Teď byl na Oslovi článek o zajímavé metodě, jak problém vodíku
>     obejít: Energii z něj přendat do železného prášku:-) Bohužel, zrovna
>     tohle se do motoru vyloženě nehodí … i když, kdoví, třeba by nějak
>     úplně nekonvenčně použít šel. Stejně tak lze uvažovat, že tohle je
>     ukázka, která vede k úplně jiným palivům, vyrobeným z OZE a že
>     některá z nich jdou lít do nádrže běžného auta.
> 
>     Rozhodně je velmi pravděpodobné, že se časem bude dopravovat jinak
>     než dnes. Před asi 100 lety se řešilo, že za nedlouho bude ve
>     městech neobyvatelno, kvůli konňským koblihám z dopravy. Problém se
>     vyřešil sám. Bojím se akorát toho, že teď politici snahou o jeho
>     umělé řešení ten problém jen zkomplikují.
> 
>     Elektromobily se mi líběj, protože zlepšit emise pár elektráren je
>     podstatně snazší a kontrolovatelnější, než udělat totéž v milionu
>     aut. Navíc jsou méně hlučné, i když tohle politici už stihli zkazit
>     – trochu to připomíná stoletý požadavek na chlápka s vlaječkama před
>     každým autem.
> 
>     Podle mě, je budoucnost v koexistenci více technologií a v kombinaci
>     se sdílením: Chci jet, v nějaký apce na telefonu, nebo na webu
>     vyberu kam, kolik lidí, kolik nákladu a další, nakonec i zda chci
>     řídit. Napíše mi to, že mám nastoupit do třetího auta nalevo od mého
>     vchodu a že je červené. Když pojedu sám na druhej konec Prahy, bude
>     to malinkej, levnej elektromobil s malou baterkou, když do Ostravy,
>     bude to diesel. Když na chatu na samotě bez elektřiny a tu elektřinu
>     buch chtít, nastoupím do hybridu s větší baterkou a zásuvkou AC out.
> 
>     Takže hlavně nic nezakazovat.
> 
>     Ten zákaz žárovek je dokonalou ukázkou škodlivého zákazu. Výsledkem
>     je, že místo LEDkových svítidel máme žárovková svítidla s LEDkovými
>     náhražkami žárovek.
> 
>     PH
> 
>     *Od: *Vláďa Anděl <mailto:vaelektronik na vaelektronik.cz>
> 
>     no já v tomhle tuším ještě velké kotrmelce. Teď jsou "in"
>     elektromobily, ale kdyby všichni začali jezdit na elektriku, nejspíš
>     se energetika zhroutí a problém bude i dostatek lithia do baterek.
>     To že třetinu elektriky vyvážíme, se změní, až se vypnou uhelné
>     elektrárny. Němci z uhlí přecházejí na plyn, což jsem si myslel, že
>     je z hlediska produkce CO2 stejné, jako uhlí. Ale problém je v tom,
>     že pokud od Rusů ten plyn nikdo nebude kupovat, budou ho nejspíš
>     pouštět do vzduchu a metan je mnohem účinnější skleníkový plyn, než
>     CO2. Nejspíš konečným řešením energetiky (nebo řešením na hodně
>     dlouhou dobu) bude energetika na vodík. Vody je na jeho výrobu víc
>     než dost, dá se skladovat a možná pro něj budou využitelné stávající
>     plynovody. Jsou i technologie, i když nevím, jestli životaschopné,
>     odchytávat CO2 ze vzduchu a s jeho pomocí dělat z vodíku metan.
>     Problém je, že tohle všechno nebude do pár let. Takže vývoj neustále
>     probíhá a úřednické zákazy toho nejspíš moc neurychlí. I ty dnes
>     drahé technologie při hromadné výrobě zlevní.
> 
>     V mnohem menším měřítku podobný nesmysl proběhl se zákazem
>     klasických žárovek. Bylo to v době, kdy zářivkové úsporné žárovky
>     měly zoufalé spektrum a ledky na tom nebyly o moc líp. Dnes, kdy
>     jsou dostupné ledky s CRI >95 (i když spousta lidí stále neví, o co
>     jde a obchodníkům to takhle vyhovuje) a už Číňan zvládnul i jejich
>     rozumnou životnost, nikdo si na klasickou žárovku nevzpomene.
> 
>     Dne 15.11.2020 v 12:21 Karel M napsal(a):
> 
>         No když Vám přijde 20 km vlakem za 80 Kč moc, tak na tom kole
>         těch 20 km máte ujet také :-)
> 
>         Co se týče elektřiny, ČR třetinu produkce vyváží za hranice,
>         pokud nebude, zůstane dost na elektromobily.
> 
>         Ohledně ceny elektromobilů, ano je to hodně. Ale vemte si
>         takovou novou Škodu Octávii kombi (český sen), ta taky pod 600
>         000 Kč nejde.
> 
>         Auto bylo kdysi luxus a měl ho málokdo, v budoucnu to bude
>         prostě stejné.
> 
>         Karel M.
> 
>         ne 15. 11. 2020 v 11:15 odesílatel Michal Gregor
>         <a2x1nptda8 na email.cz <mailto:a2x1nptda8 na email.cz>> napsal:
> 
>             Zdravim,
>             nektere zeme planuji docela brzky zakaz spalovacich motoru.
>             Je vubec
>             nejaka sance ze po zakazu budou mit lidi na nakup a provoz
>             auta? Ceny
>             jsou dnes vysoke. Druha vec je vyroba elektriny, ta bude na
>             pridel pokud
>             budou vsichni jezdit elektrmobilem.
> 
>             Chapu ze auto je spatne vuci prirode, ale proc se dela tak
>             malo pro
>             zlepseni verejne dopravy? Autobusy plati myto, vlaky OZE. To
>             vse
>             zbytecne navysuje cenu. 80 Kc za vlak/ 20 km neni normalni.
>             (Bylo to s
>             kolem.)
> 
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list