Zakaz spalovacich motoru
Jirka
zaloha na volny.cz
Pondělí Listopad 16 12:23:47 CET 2020
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/sdilene-kolobezky-lide-likviduji-ve-velkem-problem-se-nevyhyba-ani-praze-40298774
atd.
A vůbec mě to nepřekvapuje, absence vlastnictví a souvisejících vztahů
je zhoubná.
--
Jirka
Dne 16.11.2020 v 12:17 Pavel Hudecek napsal(a):
> No to je trochu rozdíl:-)
>
> Tím moderním způsobem, kdy sdílení je zkráceným názvem pro krátkodobý
> pronájem, to v podstatě funguje už dnes. Kola, koloběžky, auta.
>
> Jeden známej, v rodině mají o něco víc aut než dospělých členů, přesto
> nezřídka používá sdílená.
>
> PH
>
> *Od: *Turbyho <mailto:turbyho na gmail.com>
>
> sdileni je utopie. tu uz nikdo nepamatuje jak to se sdilenymi statky
> dopadlo pred 30 lety? ale vzhledem k prosazovani socializmu v zapadnim
> svete je dost pravdepodobne, ze nam to sdileni bude tak jako tak narizeno.
>
> nemam sebemensi poneti v cem je budoucnost. jsem si ale jisty, ze
> nasilne a politicky protlacovane "technologie" spojene s okradanim lidi
> ve jmenu "dobra" se nam vsem jeste vymsti.
>
>
>
> 16. 11. 2020 v 10:04, Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>:
>
> K tomu vodíku bych byl skeptickej, myslím, že v autech bude asi jako
> jaderná fúze v energetice:-)
>
> Je s ním spousta potíží, podle Muska se dokonce nehodí ani do
> kosmických technologií:-)
>
> Teď byl na Oslovi článek o zajímavé metodě, jak problém vodíku
> obejít: Energii z něj přendat do železného prášku:-) Bohužel, zrovna
> tohle se do motoru vyloženě nehodí … i když, kdoví, třeba by nějak
> úplně nekonvenčně použít šel. Stejně tak lze uvažovat, že tohle je
> ukázka, která vede k úplně jiným palivům, vyrobeným z OZE a že
> některá z nich jdou lít do nádrže běžného auta.
>
> Rozhodně je velmi pravděpodobné, že se časem bude dopravovat jinak
> než dnes. Před asi 100 lety se řešilo, že za nedlouho bude ve
> městech neobyvatelno, kvůli konňským koblihám z dopravy. Problém se
> vyřešil sám. Bojím se akorát toho, že teď politici snahou o jeho
> umělé řešení ten problém jen zkomplikují.
>
> Elektromobily se mi líběj, protože zlepšit emise pár elektráren je
> podstatně snazší a kontrolovatelnější, než udělat totéž v milionu
> aut. Navíc jsou méně hlučné, i když tohle politici už stihli zkazit
> – trochu to připomíná stoletý požadavek na chlápka s vlaječkama před
> každým autem.
>
> Podle mě, je budoucnost v koexistenci více technologií a v kombinaci
> se sdílením: Chci jet, v nějaký apce na telefonu, nebo na webu
> vyberu kam, kolik lidí, kolik nákladu a další, nakonec i zda chci
> řídit. Napíše mi to, že mám nastoupit do třetího auta nalevo od mého
> vchodu a že je červené. Když pojedu sám na druhej konec Prahy, bude
> to malinkej, levnej elektromobil s malou baterkou, když do Ostravy,
> bude to diesel. Když na chatu na samotě bez elektřiny a tu elektřinu
> buch chtít, nastoupím do hybridu s větší baterkou a zásuvkou AC out.
>
> Takže hlavně nic nezakazovat.
>
> Ten zákaz žárovek je dokonalou ukázkou škodlivého zákazu. Výsledkem
> je, že místo LEDkových svítidel máme žárovková svítidla s LEDkovými
> náhražkami žárovek.
>
> PH
>
> *Od: *Vláďa Anděl <mailto:vaelektronik na vaelektronik.cz>
>
> no já v tomhle tuším ještě velké kotrmelce. Teď jsou "in"
> elektromobily, ale kdyby všichni začali jezdit na elektriku, nejspíš
> se energetika zhroutí a problém bude i dostatek lithia do baterek.
> To že třetinu elektriky vyvážíme, se změní, až se vypnou uhelné
> elektrárny. Němci z uhlí přecházejí na plyn, což jsem si myslel, že
> je z hlediska produkce CO2 stejné, jako uhlí. Ale problém je v tom,
> že pokud od Rusů ten plyn nikdo nebude kupovat, budou ho nejspíš
> pouštět do vzduchu a metan je mnohem účinnější skleníkový plyn, než
> CO2. Nejspíš konečným řešením energetiky (nebo řešením na hodně
> dlouhou dobu) bude energetika na vodík. Vody je na jeho výrobu víc
> než dost, dá se skladovat a možná pro něj budou využitelné stávající
> plynovody. Jsou i technologie, i když nevím, jestli životaschopné,
> odchytávat CO2 ze vzduchu a s jeho pomocí dělat z vodíku metan.
> Problém je, že tohle všechno nebude do pár let. Takže vývoj neustále
> probíhá a úřednické zákazy toho nejspíš moc neurychlí. I ty dnes
> drahé technologie při hromadné výrobě zlevní.
>
> V mnohem menším měřítku podobný nesmysl proběhl se zákazem
> klasických žárovek. Bylo to v době, kdy zářivkové úsporné žárovky
> měly zoufalé spektrum a ledky na tom nebyly o moc líp. Dnes, kdy
> jsou dostupné ledky s CRI >95 (i když spousta lidí stále neví, o co
> jde a obchodníkům to takhle vyhovuje) a už Číňan zvládnul i jejich
> rozumnou životnost, nikdo si na klasickou žárovku nevzpomene.
>
> Dne 15.11.2020 v 12:21 Karel M napsal(a):
>
> No když Vám přijde 20 km vlakem za 80 Kč moc, tak na tom kole
> těch 20 km máte ujet také :-)
>
> Co se týče elektřiny, ČR třetinu produkce vyváží za hranice,
> pokud nebude, zůstane dost na elektromobily.
>
> Ohledně ceny elektromobilů, ano je to hodně. Ale vemte si
> takovou novou Škodu Octávii kombi (český sen), ta taky pod 600
> 000 Kč nejde.
>
> Auto bylo kdysi luxus a měl ho málokdo, v budoucnu to bude
> prostě stejné.
>
> Karel M.
>
> ne 15. 11. 2020 v 11:15 odesílatel Michal Gregor
> <a2x1nptda8 na email.cz <mailto:a2x1nptda8 na email.cz>> napsal:
>
> Zdravim,
> nektere zeme planuji docela brzky zakaz spalovacich motoru.
> Je vubec
> nejaka sance ze po zakazu budou mit lidi na nakup a provoz
> auta? Ceny
> jsou dnes vysoke. Druha vec je vyroba elektriny, ta bude na
> pridel pokud
> budou vsichni jezdit elektrmobilem.
>
> Chapu ze auto je spatne vuci prirode, ale proc se dela tak
> malo pro
> zlepseni verejne dopravy? Autobusy plati myto, vlaky OZE. To
> vse
> zbytecne navysuje cenu. 80 Kc za vlak/ 20 km neni normalni.
> (Bylo to s
> kolem.)
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list