Zakaz spalovacich motoru

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Listopad 16 12:17:08 CET 2020


No to je trochu rozdíl:-)

Tím moderním způsobem, kdy sdílení je zkráceným názvem pro krátkodobý pronájem, to v podstatě funguje už dnes. Kola, koloběžky, auta.

Jeden známej, v rodině mají o něco víc aut než dospělých členů, přesto nezřídka používá sdílená.

PH

Od: Turbyho
sdileni je utopie. tu uz nikdo nepamatuje jak to se sdilenymi statky dopadlo pred 30 lety? ale vzhledem k prosazovani socializmu v zapadnim svete je dost pravdepodobne, ze nam to sdileni bude tak jako tak narizeno.

nemam sebemensi poneti v cem je budoucnost. jsem si ale jisty, ze nasilne a politicky protlacovane "technologie" spojene s okradanim lidi ve jmenu "dobra" se nam vsem jeste vymsti.


16. 11. 2020 v 10:04, Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>:
K tomu vodíku bych byl skeptickej, myslím, že v autech bude asi jako jaderná fúze v energetice:-)
Je s ním spousta potíží, podle Muska se dokonce nehodí ani do kosmických technologií:-)
 
Teď byl na Oslovi článek o zajímavé metodě, jak problém vodíku obejít: Energii z něj přendat do železného prášku:-) Bohužel, zrovna tohle se do motoru vyloženě nehodí … i když, kdoví, třeba by nějak úplně nekonvenčně použít šel. Stejně tak lze uvažovat, že tohle je ukázka, která vede k úplně jiným palivům, vyrobeným z OZE a že některá z nich jdou lít do nádrže běžného auta.
 
Rozhodně je velmi pravděpodobné, že se časem bude dopravovat jinak než dnes. Před asi 100 lety se řešilo, že za nedlouho bude ve městech neobyvatelno, kvůli konňským koblihám z dopravy. Problém se vyřešil sám. Bojím se akorát toho, že teď politici snahou o jeho umělé řešení ten problém jen zkomplikují.
 
Elektromobily se mi líběj, protože zlepšit emise pár elektráren je podstatně snazší a kontrolovatelnější, než udělat totéž v milionu aut. Navíc jsou méně hlučné, i když tohle politici už stihli zkazit – trochu to připomíná stoletý požadavek na chlápka s vlaječkama před každým autem.
 
Podle mě, je budoucnost v koexistenci více technologií a v kombinaci se sdílením: Chci jet, v nějaký apce na telefonu, nebo na webu vyberu kam, kolik lidí, kolik nákladu a další, nakonec i zda chci řídit. Napíše mi to, že mám nastoupit do třetího auta nalevo od mého vchodu a že je červené. Když pojedu sám na druhej konec Prahy, bude to malinkej, levnej elektromobil s malou baterkou, když do Ostravy, bude to diesel. Když na chatu na samotě bez elektřiny a tu elektřinu buch chtít, nastoupím do hybridu s větší baterkou a zásuvkou AC out.
 
Takže hlavně nic nezakazovat.
 
Ten zákaz žárovek je dokonalou ukázkou škodlivého zákazu. Výsledkem je, že místo LEDkových svítidel máme žárovková svítidla s LEDkovými náhražkami žárovek.
 
PH
 
Od: Vláďa Anděl
no já v tomhle tuším ještě velké kotrmelce. Teď jsou "in" elektromobily, ale kdyby všichni začali jezdit na elektriku, nejspíš se energetika zhroutí a problém bude i dostatek lithia do baterek. To že třetinu elektriky vyvážíme, se změní, až se vypnou uhelné elektrárny. Němci z uhlí přecházejí na plyn, což jsem si myslel, že je z hlediska produkce CO2 stejné, jako uhlí. Ale problém je v tom, že pokud od Rusů ten plyn nikdo nebude kupovat, budou ho nejspíš pouštět do vzduchu a metan je mnohem účinnější skleníkový plyn, než CO2. Nejspíš konečným řešením energetiky (nebo řešením na hodně dlouhou dobu) bude energetika na vodík. Vody je na jeho výrobu víc než dost, dá se skladovat a možná pro něj budou využitelné stávající plynovody. Jsou i technologie, i když nevím, jestli životaschopné, odchytávat CO2 ze vzduchu a s jeho pomocí dělat z vodíku metan. Problém je, že tohle všechno nebude do pár let. Takže vývoj neustále probíhá a úřednické zákazy toho nejspíš moc neurychlí. I ty dnes drahé technologie při hromadné výrobě zlevní.
 
V mnohem menším měřítku podobný nesmysl proběhl se zákazem klasických žárovek. Bylo to v době, kdy zářivkové úsporné žárovky měly zoufalé spektrum a ledky na tom nebyly o moc líp. Dnes, kdy jsou dostupné ledky s CRI >95 (i když spousta lidí stále neví, o co jde a obchodníkům to takhle vyhovuje) a už Číňan zvládnul i jejich rozumnou životnost, nikdo si na klasickou žárovku nevzpomene. 
 
 
Dne 15.11.2020 v 12:21 Karel M napsal(a):
No když Vám přijde 20 km vlakem za 80 Kč moc, tak na tom kole těch 20 km máte ujet také :-) 
Co se týče elektřiny, ČR třetinu produkce vyváží za hranice, pokud nebude, zůstane dost na elektromobily.
Ohledně ceny elektromobilů, ano je to hodně. Ale vemte si takovou novou Škodu Octávii kombi (český sen), ta taky pod 600 000 Kč nejde.
Auto bylo kdysi luxus a měl ho málokdo, v budoucnu to bude prostě stejné.
Karel M.
 
 
ne 15. 11. 2020 v 11:15 odesílatel Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz> napsal:
Zdravim,
nektere zeme planuji docela brzky zakaz spalovacich motoru. Je vubec 
nejaka sance ze po zakazu budou mit lidi na nakup a provoz auta? Ceny 
jsou dnes vysoke. Druha vec je vyroba elektriny, ta bude na pridel pokud 
budou vsichni jezdit elektrmobilem.

Chapu ze auto je spatne vuci prirode, ale proc se dela tak malo pro 
zlepseni verejne dopravy? Autobusy plati myto, vlaky OZE. To vse 
zbytecne navysuje cenu. 80 Kc za vlak/ 20 km neni normalni. (Bylo to s 
kolem.)
 

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20201116/89d1261b/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list