Re: OT:vypínání periferii k PC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 10 16:35:26 CET 2020

A učinil jste základní rozvahu, jestli je tady ta automatizace nutná a
jestli má smysl?

Mám taky k PC připojených spoustu periferií. Všechny jsem je zapojil na
velkého
psa (resp na dva zřetězené), které vypínám manuálním vypínačem na prvním
z nich.

Takže ON/OFF PC je nezávislé na ON/OFF těch periferií. Při běžném
zapnutí a vypnutí
mi nedělá problémy místo na jednom vypínači cvaknout na dvou. Díky tomu,
že je to
mechanický vypínač, tak je to spolehlivé a za chodu to nic nežere.

Ale hlavně se to dá snadno ovládat nezávisle. Takže si občas zapnu jen
ty periferie,
když potřebuju třeba monitor pokusně připojit k něčemu jinému.
Mnohem častěji (v podstatě denně) to ale dělám naopak. Že nechám běžet PC
a všechny periferie vypnu. Buď při krátkodobém přerušení práce (když se jdu
třeba najíst), nebo i při delším když třeba jedu k zákazníkovi a
předpokládám,
že se možná budu muset připojit vzdáleně domů na PC.
Mám sice možnost pustit PC vzdáleně po Internetu, ale boot chvíli trvá,
tak to
nechávám raději v pohotovosti zapnuto.

PL