RE: CO2 svářečka

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Sobota Listopad 7 18:00:09 CET 2020

Přesně tak, zrovna CO2 dnes snad už nikde není problém. Trubičkový drát stejně není úplně ono, mimo jiné o kvůli jeho ceně.

A pokud bude člověk trošku hledat, tak není nemožné ani Argon, Kyslík nebo Acetylen, akorát už člověk musí zajet pro flašku autem, není to za rohem. Pro takové to domácí žvýkání to snad ale není problém, jednou za čas si někam zajet. Horší je, když dojde zrovna v půlce práce, člověk sáhne pro druhou láhev s CO2 a ona je samozřejmě také prázdná, protože došla už vloni, ale na výměnu je přece času dost. :) Začal jsem si na láhve lepit kus široké lepicí pásky a psát na ně, kdy byly koupené a zda už nejsou prázdné, tedy nachystané k výměně v nejbližším dalším pololetí.

Při množství domácího svařování bych vůbec neřešil náklady na spotřební materiál, ale zamyslel se, za jak dlouho se mi takto svářečka zaplatí a kolikrát přestanu vymýšlet, jak to udělat bez svářečky.

Jako celkem zásadní vidím DOBROU samostmívací helmu, oči mám jenom jedny. Nejdřív jsem si koupil nějakou obyčejnou za cca 1500 Kč, a po chvilce svařování jsem ji šel vrátit – byla prostě pomalá. Jako test je dobrý fotoblesk (klasický s výbojkou), pokud si blejsknu do obličeje, a blejsknutí vidím, tak je helma pomalá. Koupil jsem nejdřív bazarovou Speedglas tuším 9002, a potom předváděcí Speedglas 9100XX – rychlé jsou stejně, ale velikost okénka je celkem zásadní rozdíl. Když jsem svařoval něco na stole, tak to bylo skoro jedno, ale zkroucenej pod autem, když koukám jenom koutkem oka, protože víc místa není, tam se větší okénko doopravdy hodí. Ta první stála okolo 3500Kč, ta druhá necelých 6000Kč, tedy výrazně méně, než jsou standardní ceny.

Tomáš OK2MTM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Karel M
Sent: Saturday, November 07, 2020 5:21 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: CO2 svářečka

Jsou firmy, které inzerují, že udělají revizi a naplní i 100 let starou láhev.

Cena legalizace:

do 8 l je 500 Kč

8 až 20 l 650 Kč

legalizace je na 10 let.

Náplň CO2 6kg do 8 l láhve je tak 250Kč. Vše s DPH.

Zcela nová plná 8 l CO2 láhev s revizí na 10 let stojí 2000 Kč a na svářečce by mohla vydržet až 5kg drátu.

Karel M.