reflektometrie?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Listopad 2 14:22:01 CET 2020

Vidis, keby si objednali vektorak z ciny za $20, nemuseli sa tam kimacat
na lodiach v strede oceanu a hladat, kde im zateka...

V tejto suvislosti je velmi zaujimava postava Oliver Heaviside. Jeden
clovek, ktory nemal formalne vzdelanie (self-taught), previedol
maxwellove rovnice do formy, ktoru pouzivame do dnes, do formy, ktorej
boli schopni rozumiet aj "bezni" fyzici a vedci, nie len samotny Maxwell.

Bol to takisto on, kto zaviedol vacsinu elektrickych velicin suvisiacich
s elektrickymi obvodmi, terminov ako impedancia, susceptancia, parametre
vedeni, dokonca jednotkovy skok sa vola Heaviside step function.

Stoji za to si precitat nieco o jeho zivote, naozaj fascinujuci pribeh
https://en.wikipedia.org/wiki/Oliver_Heaviside

b.