reflektometrie?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Listopad 2 12:38:50 CET 2020

>V tomto konkretnom pripade bol kabel akceptovatelny, ale videl som, ze
>nie je uplne v poriadku. Mal vyrobnu vadu. Pri instalacii zvar na
>niekolkych miestach praskol a museli sme vsetko co bolo z tejto vyrobnej
>varky vyrezat a vymenit.

Citam si knizku o pokladani prvych podmorskych telegrafnych kablov a tie
problemy boli pred 150+ rokmi uplne identicke.

Ti pani co to vtedy merali a riesili vsetky tie problemy s nedbalou vyrobou
(napr. med, ktora mala len 40% vodivost oproti cistej) a chybami pri
instalacii, sa volali Thomson (neskor lord Kelvin) a Varley, Siemens a
Halske...

Mimochodom, elektricke jednotky, ktore pouzivame (volt, amper, ohm...)
vznikli priamo ako dosledok prvotnych neuspechov s tymi kablami, ked tito
pani (za prispenia komisie zriadenej britskou vladou) hladali cestu ako
standardizovat popis problemu.

wek